پس از سه سال توقف، ترکش ایرلاینز پرواز های خود را به افغانستان از سر گرفت

شرکت هوایی ترکش ایرلاینز پروازهای خود را به افغانستان با نشست یک طیاره این شرکت در میدان هوایی کابل، پس از سه سال توقف دوباره آغاز کرد.

سرپرست سفارت ترکیه در کابل در مراسمی به همین مناسبت امروز (سه شنبه، 1 جوزا) تاکید کرد که آغاز پروازهای ترکش ایرلاینز به افغانستان مثال بارزی از گسترش روابط میان انقره و کابل است.

جنک‌ اونال گفت: «روابط دوستانه و تاریخی دو کشور با گذشت هر روز در فضای اعتماد در حال گسترش است. آغاز پروازهای تُرکش ایرلاینز یکی از نمونه‌ها است. ترکش ایرلاینز یکی از شرکت‌هایی است که در اکثر کشورها پرواز دارد. آغاز پروازهای شرکت تُرکش ایرلاینز نتنها که روابط دو کشور را گسترش می‌دهد بل روابط فرهنگی و تجارتی هم گسترش خواهد یافت.»

مقام‌های وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی اظهار کردند که آغاز این پروازها نشان می‌دهد که مردم ترکیه در هر حالت در کنار مردم افغانستان هستند. آنان از دیگر شرکت‌های بین‌المللی خواستند که پروازهای شان را از سرگیرند زیرا در حال حاضر میدان هوایی کابل از امنیت و مصوونیت برخوردار است.

قرار است شرکت هوایی ترکش ایرلاینز هر هفته چهار پرواز به کابل داشته است. مسوولان این شرکت می‌گویند که آنان دروازه‌ جهان را به روی مردم افغانستان خواهند گشود و روابط تجارتی دو کشور هم گسترش خواهد یافت.

محمود یلا، رئیس شرکت هوایی ترکش ایرلاینز گفت: «در گام نخست ما هر هفته چهار پرواز خواهیم داشت. این پروازها در گسترش روابط تجارتی دو کشور کمک خواهد کرد. ما با ارایه قیمت‌های ارزان و رقابتی، زمینه سفر را به اروپا و امریکا فراهم خواهیم کرد تا برای افغان‌ها دروازه‌ای به روی جهان باشیم.»

شرکت هوایی ترکش ایرلاینز در حال حاضر ۴۵۴ بال طیاره مُدرن دارد؛ در شش قاره و در ۱۳۰ کشور ۳۴۸ نقطه را با هم وصل می‌کند که کابل یکی از آنهاست.

منبع

Be the first to comment on "پس از سه سال توقف، ترکش ایرلاینز پرواز های خود را به افغانستان از سر گرفت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*