اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو به بخش صحت در افغانستان کمک کرد

سازمان جهانی صحت می‌گوید که اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو معادل ۷۵۰ میلیون افغانی را برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ساری در افغانستان و تقویت خدمات صحی در این کشور کمک کرده است.

این سازمان ناوقت پنجشنبه، ۲۳ نومبر (دوم قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این پول برای تقویت روند جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی در آینده و رفع نیازهای فوری تغذیه در افغانستان هزینه می‌شود.

سازمان جهانی صحت افزود: “هدف از ارایه این کمک‌های اخیر تقویت روند ارایه خدمات بهداشتی در ۳۴ ولایت است که بیش از دو میلیون نفر از آن بهره خواهند برد”.

همچنان سازمان جهانی صحت گفته است که این کمک‌های جدید پاسخگویی و مدیریت بیماری‌های عفونی مانند کووید۱۹ را در افغانستان تقویت می‌کند.

رافایلا یودیچه، نماینده اتحادیه اروپا در کابل در مورد این کمک‌ها گفته است: “اتحادیه اروپا متعهد به محافظت از افغان‌ها در برابر شیوع بیماری‌ها و ارایه کمک‌های غذایی و سایر کمک‌های اضطراری صحی است…این بودجه جدید به تقویت خدمات صحت عامه در این کشور و رفاه افغان‌ها کمک خواهد کرد.

داکتر لیو داپینگ، رییس دفتر سازمان جهانی صحت در افغانستان، نیز گفت که این کمک‌های اتحادیه اروپا به کاهش شیوع بیماری‌های ساری در میان افغان‌ها در افغانستان کمک می‌کند.

پیش از این سازمان جهانی صحت با توجه به احتمال برگشت ۱.۳ میلیون مهاجر افغان از پاکستان، گفته است که این جریان ناگهانی و افزایش عودت‌کنندگان، همراه با سایر عوامل مرتبط، در قبال بهداشت عمومی نگرانی‌های قابل توجهی را ایجاد می‌کند.

این سازمان به تاریخ ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفت: “سازمان جهانی صحت از طریق یک طرح پاسخ دقیق، نیاز به ۱۰ میلیون دالر امریکایی را برای ارایه خدمات بهداشتی ضروری و اطمینان از دسترسی به مراقبت‌های صحی برای ۷۰۰هزار عودت‌کننده هدفمند افغان هنگام ورود مجدد به کشور، شناسایی کرده است”.

در اعلامیه آمده است که با برگشت عودت‌کنندگان، افغانستان با تهدیدهای بزرگ صحی از جمله شیوع بیماری و انتقال ویروس پولیو در نقاط مختلف ورودی مواجه است.

قبل از این کمک‌های جدید، اتحادیه اروپا به تاریخ هفتم نومبر (۱۶ عقرب) نیز ۶۱ میلیون یورو به افغان‌ها کمک کرده بود.

این اتحادیه گفته است که این پول صرف کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان افغان و یک میلیون یورو نیز صرف رفاه مهاجرین افغان در پاکستان می‌شود.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا به تاریخ ۲۸ اکتوبر گفته بود که ۱۵ میلیون یورو به روند جاری بازگشت مهاجرین افغان از پاکستان کمک کرده است.

با کمک جدید اتحادیه اروپا، رقم مجموعی کشورهای عضو این اتحادیه به مردم افغانستان در جریان سال روان میلادی از مرز ۱۰۰ میلیون دالر گذشت.

منبع

Be the first to comment on "اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو به بخش صحت در افغانستان کمک کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*