ادعای پیروزی عمران خان در انتخابات پاکستان

ویدیویی که با استفاده از هوش مصنوعی توسط حزب عمران خان، صدر اعظم سابق پاکستان منتشر شده نشان می‌دهد که او در انتخابات این کشور ادعای پیروزی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب تحریک انصاف پاکستان با وجود سرکوب این حزب، ناظران انتخاباتی را حیرت زده کرده است.

روند کند شمارش آرا نشان می‌دهد که کاندیدان مستقل تا صبح شنبه حداقل ۹۹ کرسی را در پارلمان به دست آورده اند که ۸۸ کرسی مربوط به حامیان عمران خان می‌باشد.

حزب مسلم لیگ نواز پاکستان ۷۱ کرسی و حزب مردم پاکستان به رهبری بلاول بوتو زرداری ۵۳ کرسی را به خود اختصاص داده اند. احزاب کوچک نیز شماری از کرسی‌ها را به دست آورده اند و ۱۵ کرسی از مجموع ۲۶۶ کرسی تا هنوز اعلام نشده است.

خان گفته است : «من به همه شما برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ تبریک می‌گویم. من شدیداً به همه شما باور داشتم که برای رای دادن بیرون خواهید رفت.»

ظاهر فزیکی خان از یک کلیپ ویدیویی واقعی است که سال گذشته ضبط شده بود، اما صدا و گفتار او به طور مصنوعی تولید شده است.

حزب خان در مبارزات انتخاباتی به گونه گسترده از رسانه های اجتماعی و تکنالوژی هوش مصنوعی استفاده کرده است.

چینل‌های تلویزیونی از ذکر نام خان یا نمایش کلیپ‌های ویدیویی از او منع شده اند. حزب او همچنان از برگزاری تجمعات حضوری منع شده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان صبح امروز (جمعه، ۲۰ دلو) نتایج مربوط به ۱۲ کرسی از ۲۶۶ کرسی رقابتی پارلمان این کشور را در ویب‌سایت خود منتشر کرده است.

براساس این نتایج، اعضای حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان که در این انتخابات به‌عنوان نامزدان مستقل اشتراک کرده‌اند، پنج کرسی، احزاب حزب مسلم‌لیگ شاخه‌ی نواز شریف چهار کرسی و اعضای حزب مردم پاکستان سه کرسی را به‌دست آورده‌اند.

اعلام نتایج انتخابات کنونی پاکستان با تأخیر‌های غیرمعمول مواجه بوده است.

براساس گزارش اکسپرس تریبون، وزارت داخله‌ی پاکستان گفته است که این تأخیر به‌دلیل قطع خدمات مخابراتی به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی صورت گرفته است‌.

این در حالیست که نواز شریف، صدر اعظم سابق پاکستان نیز در انتخابات ادعای پیروزی کرده است.

منبع

Be the first to comment on "ادعای پیروزی عمران خان در انتخابات پاکستان"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*