ارتش پاکستان: یک فرمانده ارشد داعش در عملیاتی در خیبرپختونخوا کشته شد

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور روز یکشنبه یک فرمانده ارشد داعش را در عملیاتی در خیبرپختونخوا کشتند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، این فرمانده داعش «سورت گل» نام داشته و با نام مستعار «سیف‌الله» شناخته می‌شده است.

اکسپرس تریبون گزارش داد که این فرمانده داعش در فعالیت‌های «تروریستی» مختلف از جمله کشتار هدفمند غیرنظامیان و اخاذی فعالیت داشته و تحت تعقیب سازمان‌های مجری قانون بوده است.

براساس بیانیه ارتش پاکستان، در عملیات نیروهای امنیتی این کشور مقداری سلاح، مهمات و مواد منفجره نیز کشف و ضبط شده است.

در بیانیه ارتش این کشور همچنین آمده است که عملیات برای پاکسازی دیگر شورشیان در منطقه همچنان ادامه دارد.

در بیانیه ارتش در مورد محل دقیق عملیات علیه این عضو گروه داعش توضیح بیشتری داده نشده است.

در انفجارهای روز چهارشنبه گذشته در نزدیک دفاتر نامزدهای انتخاباتی در منطقه «قلعه سیف‌الله» و «پیشین» دست‌کم ۲۶ نفر کشته شدند.

براساس اطلاعات دفتر روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، این عضو گروه داعش تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار داشت و می‌خواست حملات دیگری را هم در ایالت بلوچستان انجام دهد.

خبرنامه این دفتر افزوده است که به دلیل اقدام به موقع و سریع نیروهای امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی، این فرد در منطقه قلعه سیف‌الله مکان‌یابی و پس از آن در نتیجه آتش‌باری عملیات نیروهای امنیتی کشته شد.

انفجاری مرگبار روز چهارشنبه تنها یک روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری پاکستان صورت گرفت. این امر نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد امنیت انتخابات پاکستان به میان آورد.

حکومت پاکستان در روز برگزاری انتخابات تدابیر امنیتی گسترده‌ و بی‌پیشینه‌ای را به اجرا گذاشت و از جمله شبکه‌های مخابراتی و اینترنت و همچنین مرزهای مشترک با افغانستان و ایران را در زمان رای‌گیری بست.

منبع

Be the first to comment on "ارتش پاکستان: یک فرمانده ارشد داعش در عملیاتی در خیبرپختونخوا کشته شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*