اردوی پاکستان: حمله به مرکز نیروی هوایی در میانوالی دفع شد

اردوی پاکستان گفته است که حمله مهاجمان مسلح به مرکز نیروی هوایی در شهر میانوالی در ایالت پنجاب دفع شده است.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است که شبه‌نظامیان به یک مرکز نیروی هوایی در شهر میانوالی حمله کردند، اما “ناکام” ماند.

در اعلامیه آمده است: “در ساعات اولیه روز شنبه چهارم نومبر، در نتیجه واکنش سریع و کارای نیروها، حمله ناموفق به مرکز آموزش نیروی هوایی میانوالی انجام شد و … در نتیجه پاسخگویی موثر و سریع نیروها، ایمنی تاسیسات و مصوونیت منسوبین تامین شد.”

اردوی پاکستان گفته است که در ضد حمله نیروهای امنیت آن کشور نه مهاجم هنگام ورود به این مرکز کشته شد و سه تن دیگر در محاصره نظامیان پاکستانی قرار دارند.

اردوی پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است که ”همه نه تروریست به جهنم فرستاده شده اند” و افزود که عملیات آنان به پایان رسیده است.

بر اساس بیانیه اردوی پاکستان، در این حمله سه بال طیارۀ فرسوده و یک تانکر نفت آسیب دیده است و عملیات پاکسازی منطقه پس از خنثا شدن این حمله همچنان ادامه دارد.

هنوز مسوولیت این حمله را کسی به عهده نگرفته است.

پیش از حمله به پایگاه نیروی هوایی پاکستان در شهر میانوالی پنجاب، ارتش پاکستان گفته بود که در جریان درگیری با تروریستان در منطقه لاخی مروت خیبر پشتونخوا دو سرباز کشته شدند و در انفجار بم در منطقه دره اسماعیل خان یک نظامی جان باخت.

تندروان مسلح روز جمعه سوم نومبر (۱۲ عقرب) یک کاروان نظامیان پاکستان را در ایالت بلوچستان کمین زده و کم از کم ۱۴ سرباز را کشتند.

در این اواخر جدایی طلبان بلوچ و تندروان تحریک طالبان پاکستان حمله به نیروهای امنیتی پاکستان را شدت بخشیده اند. خشونت‌ها در سال جاری جان کم از کم ۷۰۰ پاکستانی، از جمله غیرنظامیان، منسوبین پولیس و اردو را گرفته است.

اردوی پاکستان کشته شدن نزدیک به ۲۴۰ سرباز و افسر را تایید کرده است.

مرکز مستقل تحقیقات و مطالعات امنیتی مستقر در اسلام‌آباد،‌ پایتخت پاکستان، در گزارش خود گفته است که شمار تلفات ناشی از حملات تروریستی در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹ در صد افزایش یافته و ۹۲ در صد این تلفات در ایالت‌های بلوچستان و خیبر پشتونخوا رخ داده است.

اگرچه گروه دولت اسلامی یا داعش و سایر گروه‌های مسلح در ایالت بلوچستان فعال استند، سرفراز بگتی، سرپرست وزارت داخله حکومت وقت پاکستان، مدتی پیش گفته بود که سازمان استخباراتی هند در ناامنی بلوچستان دست دارد.

بگتی گفت: “همه به آنها کمک می‌کنند یا با آنها همدردی می‌کنند، هر کی هستند و نامشان هر چه باشد، همه برای ما یکی هستند، همه چیز از یک جا کنترول می‌شود”.

اما حکومت هند همواره چنین ادعاهای مقامات حکومتی پاکستان را بی‌اساس خوانده است.

منبع

Be the first to comment on "اردوی پاکستان: حمله به مرکز نیروی هوایی در میانوالی دفع شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*