اوچا: در نه ماه به بیش از ۲۴ میلیون در افغانستان کمک‌رسانی شده است

اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در تازه‌ترین گزارش‌اش می‌گوید که در نه ماه سال روان میلادی برای بیش از بیست و چهار میلیون نفر در افغانستان کمک رسانی شده است.

به گفته‌ی این نهاد، بیست و‌ یک میلیون نفر به ارزش یک میلیارد دالر این کمک‌ها را به گونه‌ی مستقیم دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز می‌افزاید که برای کمک به آسیب‌دیده‌های زمین‌لرزه اخیر در هرات به یکصدو هفتادو سه میلیون دالر نیاز دارند.

استیفن دوجاریک، سخنگوی دبیرکل ملل متحد، گفت: «ما اکنون به دنبال ۱۷۳ میلیون دالر برای حمایت از جوامع تا مارچ سال آینده هستیم که مشخصا زمستان است و تا به امروز ما فقط ۳۵.۳ میلیون دالر دریافت کردیم.»

شماری از باشنده‌های پایتخت که نگران زمستان پیش‌رو هستند از امارت اسلامی و نهادهای امداد رسان می‌خواهند تا کمک‌های شان را به نیازمندان بیش‌تر بسازند.

رحیم، باشنده کابل، گفت: «زمستان پیش‌رو خیلی یک زمستان سخت و دشوار ما همین‌طور مشاهده می‌کنیم چون‌که بی‌کاری و فقر و بیچارگی از حدش زیاد است.»

عید محمد باشنده کابل: «بخدا اگر تا حال کمک‌ها را دیده باشیم در چهاراهی شهید هستیم ماه شش هزار کرا می‌دهیم.»

اما امارت اسلامی اطمینان می‌دهد که کمک‌های بیش‌تری به نیازمندان در کشور فراهم خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «مشکلات است افغانستان یک کشور فقیر است مشکلات دارد بی‌کاری هم است در بعضی از نقاط کشور آسیب‌های هم دیده‌اند رسیدگی می‌خواهد ولی امارت اسلامی افغانستان چیزی که در امکانات خود دارد از مردم دریغ نمی‌کند و تلاش دارد زمستان سخت به مردم کمک کند.»

پیش از این برنامه جهانی خوراک گفته بود که برای کمک به مردم افغانستان در زمستان پیش‌رو به چهارصد میلیون دالر نیاز دارد.

منبع

Be the first to comment on "اوچا: در نه ماه به بیش از ۲۴ میلیون در افغانستان کمک‌رسانی شده است"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*