برنامه جهانی غذا برای کمک‌های زمستانی به نیازمندان افغان ۴۰۰ میلیون دالر تقاضا کرد

برنامه جهانی غذا (WFP) می‌گوید که قبل از شروع برفباری فصل زمستان پیشرو و مسدود شدن راه‌ها این ادارهٔ ملل متحد به ۴۰۰ میلیون دالر برای تامین کمک‌های غذایی به افغان‌های نیازمند،‌ ضرورت دارد.

برنامه جهانی غذا روز یکشنبه ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “در حالی که تنها چند هفته تا آغاز فصل زمستان باقی مانده است، برف و یخ‌بندان زمستانی جاده‌ها را به طور کامل در مناطق روستایی مسدود می‌کند. ۴۰۰ میلیون دالر چیزی است که با آن، قبل از اینکه خیلی دیر شود، در افغانستان به نیازمندان غذا فراهم شده می‌تواند”.

پیش از درخواست برنامه جهانی غذا، هرالد ماین هرت، معاون این برنامه برای افغانستان، در پیام ویدیویی، در مورد بازگشت هزاران مهاجر افغان از پاکستان به افغانستان و مشکلات آنها گفت که روزانه صدها افغان به وطن خود باز می‌گردند.

ماین هرت گفت: ” کسانی که سال‌های زیاد در پاکستان زندگی کردند و جایی برای زندگی در افغانستان ندارند، مجبور به بازگشت شده اند. همه آنها با گرسنگی و سرنوشت مبهم روبرو اند”.

او گفت که برنامه جهانی غذا در تلاش است تا غذای یک ماهه را برای عودت‌کنندگان در مرز فراهم کند، اما افزود که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده با نزدیک شدن زمستان سرد، صدها هزار خانواده از مسیرهای مرزی از پاکستان به مقصد وطن شان عبور کنند.

ماین هرت هشدار داد: “برنامه جهانی غذا بدون دریافت بودجۀ اضافی نمی‌تواند به آنان کمک کند”.

او از کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده خواست که فوراً به این عودت‌کنندگان کمک کنند.

روند عودت مهاجرین افغان پس از آن سریع شد که در اوایل ماه اکتوبر سال روان خورشیدی حکومت پاکستان طرح اخراج اجباری مهاجرین خارجی فاقد مدارک قانونی از آن کشور را روی دست گرفت که در این میان ۱.۷ میلیون مهاجر افغان نیز شامل است. از آن زمان تا اکنون صدها هزار مهاجر افغان به کشورشان برگشته اند.

ارسلا خروتی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان در مصاحبه‌ای با طلوع نیوز گفته است که طی دو هفته گذشته، نزدیک به ۳۰۰هزار مهاجر افغان از پاکستان و ایران به کشورشان برگشته اند.

منبع

Be the first to comment on "برنامه جهانی غذا برای کمک‌های زمستانی به نیازمندان افغان ۴۰۰ میلیون دالر تقاضا کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*