بیش از ۱۳۰۰ پناهجوی افغان در ماه دسمبر به کانادا منتقل شده اند

آمار ارایه شدۀ توسط ادارۀ مهاجرت و شهروندی کانادا نشان می‌دهد که ۱۳۵۵ پناهجوی افغان در ماه دسمبر از پاکستان به آن کشور منتقل شده اند.

در تازه‌ترین مورد ۳۳۹ پناهجوی افغان روز چهارشنبه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) از پاکستان وارد شهر تورانتوی کانادا شدند.

همچنان کانادا در ماه نومبر سال روان میلادی در شش مرحله ۱۸۶۰ پناهجوی افغان را از کشورهای مختلف به ویژه پاکستان انتقال داده است.

کانادا در دو سال گذشته پناهجویان افغان را از پاکستان، تاجیکستان و امارات متحده عربی با پروازهای چارتر به این کشور منتقل کرده است.

در این حال، نزدیک به ۱۸هزار درخواست افغان‌ها برای اسکان مجدد در کانادا هنوز توسط سازمان‌های غیر دولتی کانادایی و بین‌المللی و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در حال بررسی است.

پیش از این،‌ اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گفته بود که از اگست ۲۰۲۱ تا اکنون ۴۳هزار و ۸۳۵ پناهجوی افغان به کانادا منتقل و اسکان داده شده اند که با پناهجویان تازه وارد، این رقم از مرز ۴۴هزار عبور می‌کند.

در میان پناهجویان افغان که تا اکنون در کانادا پذیرفته شده اند، بیش از ده‌هزار نفر آنان افرادی اند که برای موسسات و برنامه‌های کانادا در افغانستان کار می‌کردند. افزون بر این، بیش از ۱۶هزار نفر دیگر، به ویژه زنان و فعالان جامعه مدنی، تحت ملاحظات بشردوستانه در این کشور پذیرفته شده اند.

کانادا این تعداد پناهجوی افغان را در حالی انتقال داده است که تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی با توجه به طرح حکومت پاکستان مبنی بر اخراج یک میلیون و ۷۰۰هزار مهاجر بدون مدارک قانونی، از کشورهای غربی خواسته اند که پناهندگان واجد شرایط را هرچه عاجل از پاکستان تخلیه کنند.

منبع

Be the first to comment on "بیش از ۱۳۰۰ پناهجوی افغان در ماه دسمبر به کانادا منتقل شده اند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*