تاکید بر رسیدگی به چالش‌های مهاجران اخراج شده از پاکستان

نجيب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلومات به طلوع‌نیوز می‌گوید که رهبر امارت اسلامی، در جلسه کابینه به تمام وزارتخانه‌ها هدایت داده تا به چالش‌های مهاجران اخراج شده از پاکستان، رسیدگی کنند.

مسوولان ولسوالی سپین بولدک نیز می‌گویند که از آغاز ماه عقرب سال روان خورشیدی تا اکنون، بیش از صد هزار تن افغان‌های اخراج شده از پاکستان، از گذرگاه این ولسوالی، به کشور برگشته‌اند.

آقای حقانی که به هدف ارزیابی وضعیت مهاجران به سپین بولدک رفته به طلوع‌نیوز گفت: «همه‌ی ما صبر و همت می‌کنم تا این مشکلات را یکجا حل بسازیم. امیرالمومنین هم توصیه کردند به تمام مسوولان تا هرچه در توان دارید باید برای برادران تان سهولت فراهم کنید.»

عبداللطیف حکیمی، آمر ثبت مهاجران برگشت‌کننده ولسوالی سپین بولدک کندهار گفت: «در یک ماه گذشته، یعنی از اول الی سی ماه عقرب ۱۷۷۰۰خانواده به کشور برگشته‌اند که مجموعا در حدود یک صدو چهار هزار تن می‌رسد.»

شماری از افغان‌های اخراج شده نیز، برخورد نامناسب نظامیان پاکستانی را مخالف تمام اصول انسانی دانسته، می‌گویند که با دست خالی به کشور برگشتانده شده‌اند.

آنان از حکومت سرپرست خواستار کمک هستند.

احمد جان، مهاجر اخراج شده از پاکستان گفت: «من در کرچی در هوتل کار می‌کردم من را بازداشت کردند، من سه الی چهار شب را در بازداشتی سپری کردم و سپس من را اخراج کردند.»

سيد جان، مهاجر اخراج شده از پاکستان گفت: «از طرف شب به خانه‌های ما می‌آمدند، یک ماه پیش برای ما خبر داده بودند. ما را خیلی اذیت می‌کردند و بلاخره دل ما تنگ شد و حرکت کردیم.»

از تاریخ اول ماه نومبر ۲۰۲۳میلادی بدینسو، روند اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان آغاز شد که تا اکنون هزاران خانواده، به کشور برگشتانده شده‌اند.

منبع

Be the first to comment on "تاکید بر رسیدگی به چالش‌های مهاجران اخراج شده از پاکستان"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*