تصویری به ارزش یک میلیون دالر از کودکان افغان به نمایش گذاشته می‌شود

دو عکاس امریکایی تصویری از کودکان افغانستان ساخته اند که به گفتۀ آنها یک میلیون دالر ارزش دارد و می‌خواهند پولی را که از فروش این عکس به دست می‌آورند دوباره برای کودکان جنگ‌زدۀ افغان هزینه کنند.

تامس راموس و کین اوسبرن سال‌هاست که در استودیوی خود در ایالت تگزاس مشغول ساختن عکس هستند و این بار تصویری ویژه از کودکان افغانستان ساخته اند که درگیر جنگ و مشقت‌ها استند.

هر دوی آنها چهار سال پیش برای این تصویر به افغانستان سفر کردند و ساخت این تصویر دو سال زمان برده است.

کین اوسبرن می‌گوید: “ما می‌خواستیم یک نماد بین‌المللی ایجاد کنیم که سختی‌های زندگی خانواده‌ها و کودکان جنگ‌زده در افغانستان را به تصویر بکشد. ما برای مصاحبه با این کودکان به مکان‌های خطرناک بسیاری سفر کردیم و آنها را از نزدیک دیدیم.”

عکاسان توماس راموس و کن آزبورن در سال ۲۰۱۹ به شمال افغانستان رفتند و کفش‌های کودکانی را که اعضای خانواده خود را از دست داده و مجبور به ترک خانه‌های خود شده بودند، جمع آوری کردند. آنها از این کفش‌ها به عنوان نمادی از کودکان جنگ‌زده عکس گرفتند و سپس از آن‌ها تصویری ساختند.

تامس راموس می‌گوید: “این تابلو که از ۲۴ قیراط طلا، پلاتونیم و پلادیم ساخته شده است، از نظر ساختار و ارزش بزرگترین تابلوی نقاشی جهان است”.

سازندگان تصویر می‌گویند که این تصویر مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته و در آن از مواد کیمیاوی استفاده شده که تا قرن‌ها خراب نمی‌شود.

تامس می‌گوید که کودکان افغانستان در جنگ‌ها رنج کشیده اند و هدف از این تصویر رساندن درد و رنج آنها به جهان است.

او می‌افزاید: “ما داستان‌های زیادی را در چشمان کودکان افغان دیدیم که هنوز دنیا ندیده است، مادران و پدران آنها در مقابل چشمان آنها کشته شده اند و ما این صحنه‌ها را در این تصویر ترسیم کرده ایم”.

راموس و آزبرن نام این عکس را “چاپ میلیون دالری” گذاشته اند و می‌خواهند در زمان مناسب آن را به نمایش بگذارند و به قیمت یک میلیون دالر بفروشند.

آنان می‌خواهند این پول را به سازمان‌های مدافع حقوق کودکان و خانواده‌هایی که در سفر به افغانستان به آنها کمک کرده و داستان‌های خود را برای آنها تعریف کرده اند، بدهند.

طبق یک سروی اخیر، بیش از ۳۵۰ میلیون کودک در میدان جنگ زندگی می‌کنند و در خطر مرگ قرار دارند.

منبع

Be the first to comment on "تصویری به ارزش یک میلیون دالر از کودکان افغان به نمایش گذاشته می‌شود"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*