تیم ملی کریکت افغانستان در یک بازی تاریخی پاکستان را شکست داد

تیم ملی کریکت افغانستان، حریف نیرومند و دیرینه‌اش پاکستان را برای نخستین‌بار دریک بازی بین‌المللی شکست داد.

اولین بازی از سری مسابقات ۲۰ آوره‌(دور) دو تیم، جمعه شب در شارجه برگزار شد و افغانستان با تفاوت قابل ملاحظه‌ای پاکستان را مغلوب کرد.

تیم پاکستان ابتدا توپزنی کرد و با از دست دادن ۹ بازیکن خود در ۲۰ دور ۹۲ امتیاز را برای افغانستان هدف تعیین کرد.

افغانستان در مقابل با از دست دادن تنها ۴ بازیکن و در ۱۸ دور به هدف تعیین‌شده رسید که نخستین برد تاریخی در برابر پاکستان در یک بازی بین‌المللی را رقم زد.

در این بازی در توپ‌اندازی و توپ‌زنی، محمد نبی بازی خوبی را به نمایش گذاشت. در توپ‌اندازی او دو بازیکن پاکستان را حذف کرد و در توپ‌زنی هم به تنهایی ۳۷ امتیاز کسب کرد.

در بازی‌های بین‌المللی ۲۰ دور هر تیم سه بار در برابر همدیگر قرار می‌گیرند. دو بازی بعدی بین پاکستان و افغانستان در ۲۶ و ۲۷ مارس/مارچ برگزار خواهد شد.

مسابقات افغانستان در پاکستان به دلیل مناسبات و تنش‌های تاریخی و سیاسی دو کشور همسایه همواره با حواشی و واکنش‌ها همراه بوده است.

شب گذشته (جمعه) نیز پیروزی افغانستان در برابر پاکستان واکنش‌های زیادی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت. هرچند اخیراً پس از انتشار عکس‌هایی از اعضای تیم ملی افغانستان با مقام‌های ارشد حکومت فعلی شمار زیادی آن‌ها را با لحن شدیدی انتقاد کردند. تیم کریکت افغانستان همچنان با پرچم سه‌رنگ دولت پیشین در بازی‌های جهانی ظاهر می‌شود.

این برد افغانستان را بسیاری از چهره‌های مطرح سیاسی از جمله حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای مصالحه ملی این کشور تبریک گفته و به آن‌ها آرزوی کامیابی کرده‌اند.

منبع

Be the first to comment on "تیم ملی کریکت افغانستان در یک بازی تاریخی پاکستان را شکست داد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*