جنرال ساندرز: نظامیان پیشین برای تحقیق درمورد اتهامات کشتار مشکوک غیرنظامیان در افغانستان همکاری کنند

وی درستیز اردوی بریتانیا از سربازان پیشین خواسته است تا در تحقیق اتهامات دربارهٔ کشته شدن ده‌ها غیرنظامی افغان توسط نیروهای ویژه این کشور همکاری کنند.

جنرال سر پیتریک ساندرز به سربازانش گفته است که اسناد و مدارکی که می‌تواند در تحقیقات این اتهامات کمک کند، برایش تحویل دهند.

روزنامه انگلیسی تلگراف روز شنبه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) گزارش داد که جنرال ساندرز در نامه‌ای این درخواست را از سربازان خود مطرح کرده است. این در حالی است که وزارت دفاع بریتانیا ابراز نگرانی کرده است که منسوبین نیروی ویژه در ارایه اسناد برای تحقیقات همکاری نکنند.

این تحقیقات در اوایل سال جاری پس از ادعاهایی مبنی بر اینکه نیروهای ویژهٔ بریتانیا نزدیک به ۸۰ غیرنظامی را تحت شرایط مشکوک در افغانستان کشته اند، آغاز شد.

وزارت دفاع و پولیس نظامی شاهی نیز متهم شده اند که به درستی درباره ادعاهای تلفات غیرنظامیان تحقیق نکرده اند.

گفته می‌شود که جنرال ساندرز برای تمام سربازان مستقر در افغانستان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ چنین نامه را ارسال کرده است.

این مقام ارشد نظامی بریتانیا گفته است: “می‌خواهم به صراحت به شما بگویم که از این تحقیقات کاملاً حمایت می‌کنم و از همه اعضای اردو می‌خواهم که از تحقیقات حمایت کرده و با آن همکاری کنند.”

همچنان جنرال ساندرز به سربازان اردو تاکید کرده است که تیم تحقیق حق دارد تمام اسناد را حتی اگر محرم باشد، ببیند.

او از همه سربازان خواسته است که از ارایه معلومات، به شمول گزارش‌های محرم و عکس‌های جنگ خودداری نکنند، زیرا این اطلاعات ممکن است به تحقیقات کمک کند.

این جنرال ۵۵ سالۀ بریتانیایی که در سال ۲۰۲۴ بازنشسته می‌شود،‌ در افغانستان و عراق ماموریت انجام داده است.

روزنامهٔ گاردین گفته است که بوریس جانسن، صدر اعظم پیشین بریتانیا با پنج نامزد برای انتصاب لوی درستیز جدید آن کشور مصاحبه کرده و قرار است در جریان این هفته او را معرفی کند.

منبع

Be the first to comment on "جنرال ساندرز: نظامیان پیشین برای تحقیق درمورد اتهامات کشتار مشکوک غیرنظامیان در افغانستان همکاری کنند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*