حملهٔ انتحاری در پاکستان نه کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت

مقام‌ها در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که در اثر حملهٔ انتحاری بر موتر حامل کارمندان پولیس در آن ایالت نه نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله روز دوشنبه ششم مارچ (۱۵ حوت) در ساحه سیبی ایالت بلوچستان به وقوع پیوسته و تا کنون هیچ گروهی مسوولیت آن را به دوش نگرفته است.

محمد، یک مقام محلی پولیس به خبرنگاران گفت که موتر حامل منسوبان پولیس هنگامی‌که به سمت کویته، مرکز ایالت بلوچستان در حرکت بود که مهاجم انتحاری با موترسایکل بر آن حمله کرد.

مقام‌ها گفته اند که وضعیت چند نفر از زخمی شدگان این رویداد وخیم است و احتمال افزایش شمار کشته‌ شدگان وجود دارد.

بلوچستان از دیرزمان دستخوش شورشگری گروه‌های جدایی طلب بلوچ است. افزون بر این، گروه‌های افراطی و تندرو دیگر، به شمول تحریک طالبان پاکستان، نیز در این ایالت فعالیت دارند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید

دو انفجار در پاکستان جان سه نفر را گرفت 

یک روز پیش از این رویداد،‌ در اثر دو انفجار در ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان نیز سه نفر کشته شدند.

این رویدادها در پاکستان در حالی به وقوع می‌پیوندد که اسلام‌آباد میزبان یک هیات امریکایی برای بحث در مورد همکاری در زمینهٔ مبارزه با دهشت افگنی است.

وزارت خارجهٔ پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کرستوفر لندبرگ، سرپرست بخش هماهنگی مبارزه با تروریزم وزارت خارجهٔ ایالات متحده هیاتی از مقامات امریکایی را در این گفتگوها رهبری خواهد کرد.

در این اعلامیه آمده است که این نشست دو روزه فرصتی است تا دو طرف دیدگاه‌ها و تجارب شان را در زمینهٔ مبارزه با دهشت افگنی شریک کنند.

منبع

Be the first to comment on "حملهٔ انتحاری در پاکستان نه کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*