حملۀ مسلحانه بر یک مرکز امنیتی در پاکستان؛ ۱۰ پولیس کشته شدند

مقامات پاکستانی می‌گویند که ده‌ها فرد مسلح بامداد روز دوشنبه پنجم فبروری (۱۶ دلو) بر یک پوسته پولیس در شمال این کشور حمله کردند که در نتیجه کم از کم ۱۰ افسر پولیس کشته شدند.

اختر حیات گنداپور، رییس پولیس ایالت خیبر پشتونخوا گفت که بیش از ۳۰ مهاجم مسلح از سه جهت بر مرکز پولیس چودوان در دیرۀ اسماعیل خان حمله کردند و درگیری دوونیم ساعت ادامه داشت.

رییس پولیس ایالت خیبر پشتونخوا افزود که در این حمله ۱۰ پولیس کشته و چهار تن زخمی شدند.

گنداپور به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که مهاجمان بامداد دوشنبه برای مدت کوتاهی کنترول این مرکز پولیس را به دست گرفتند.

هنوز مسوولیت این حمله را هیچ گروهی به عهده نگرفته است، اما تحریک طالبان پاکستانی، گروه دولت اسلامی (داعش) و سایر گروه‌ها سال‌هاست که به ساختمان‌های دولتی و اهداف امنیتی در مناطق مرزی خیبر پشتونخوا حمله می‌کنند و غیرنظامیان را نیز هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی در اسلام‌آباد با نشر گزارشی گفته است که تحرکات مسلحانه در پاکستان در ماه جنوری امسال در مقایسه با جنوری ۲۰۲۳، بیش از دو برابر (۱۰۲ درصد) افزایش یافته است.

بر اساس گزارش این مرکز، در ماه جنوری سال روان میلادی ۹۳ حمله مسلحانه در پاکستان صورت گرفته است که در نتیجه ۹۰ کشته و ۱۳۵ زخمی برجا گذاشته است.

در گزارش گفته شده است که ایالت بلوچستان پاکستان شاهد بیشترین حملات بوده است که رقم آن به ۳۳ حمله می‌رسد. ایالت خیبر پشتونخوا شاهد ۳۰ حمله بوده است.

اخیراً اردوی پاکستان نیز گفته است که هفته گذشته در جریان حملات جدایی‌طلبان بلوچ بر تاسیسات دولتی در یک ساحهٔ دورافتاده در جنوب غربی پاکستان، دست‌کم ۲۴ مهاجم کشته شدند.

به دنبال این حمله در جریان عملیات جستجو، چهار منسوب امنیتی و دو غیرنظامی نیز کشته شدند.

گروه جدایی طلب بلوچ موسوم به “اردوی آزادی‌بخش بلوچستان” در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مسوولیت این حمله را پذیرفته است.

حمله بامداد دوشنبه بر مرکز پولیس در دیرۀ اسماعیل خان، سه روز قبل از انتخابات پارلمانی پاکستان به وقوع می‌پیوندد. تا حال چندین حمله بر نامزدان انتخابات و همایش‌های هوادران شان انجام شده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان پس از یک نشست اضطراری با مقامات امنیتی هفته گذشته اعلام کرد که این انتخابات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز پنجشنبه هشتم فبروری برگزار می‌شود.

هزاران منسوب امنیتی برای تامین امنیت مراکز رای‌دهی در سراسر پاکستان مستقر شده اند.

منبع

Be the first to comment on "حملۀ مسلحانه بر یک مرکز امنیتی در پاکستان؛ ۱۰ پولیس کشته شدند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*