دادگاه پاکستان برای عمران خان قرار وثیقه صادر کرد

دادگاه پاکستان برای عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان و یکی از دستیارانش که هردو به افشای اسرار حکومتی متهم هستند، قرار وثیقه صادر کرد. هنوز معلوم نیست که وی از زندان آزاد می شود یا خیر.

عکس از آرشیف: دادگاه پاکستان برای عمران خان قرار وثیقه صادر کرد
دادگاه پاکستان برای عمران خان قرار وثیقه صادر کرد

دادگاه عالی پاکستان روز جمعه به عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور در پیوند به دوسیه ای که در متهم به افشای اسرار دولتی است، وثیقه صادر کرد.

برای شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پیشین و معاون رهبر حزب خان نیز وثیقه صادر شد. 

نخست وزیر سابق پاکستان در تابستان امسال به اتهام اختلاس به سه سال زندان محکوم شد. این حکم به حالت تعلیق درآمد، اما او از ماه اگست به دلیل اتهامات دیگری که علیه او وجود داشت، از جمله دوسیه رسمی قانون اسرار، در زندان ماند.

سلمان صفدر، وکیل مدافع در خارج از محکمه به خبرنگاران گفت: «پرونده به طور کامل منحل شده است و عمران خان و شاه محمود قریشی بالاخره قرار وثیقه گرفتند.»

عکس از آرشیف: بازداشت عمران خان در سال جاری سبب تنش و ناآرامی در پاکستان شد
عکس از آرشیف: بازداشت عمران خان در سال جاری سبب تنش و ناآرامی در پاکستان شدعکس: AP Photo/picture alliance

هنوز مشخص نیست که تصمیم قرار وثیقه روز جمعه به خان اجازه می دهد تا از بازداشت خارج شود یا خیر.

سلمان صفدر، یکی از وکلای او، به خبرگزاری رویترز گفت که چندین دوسیه دیگر و حکم بازداشت های متعددی علیه نخست وزیر پیشین صادر شده است.

حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) گفت که خان به دلیل اتهام های جداگانه فساد در زندان خواهد ماند و شانس اندکی در مورد این که بتواند در انتخابات هشتم فبروری اشتراک کند، وجود دارد.

دوسیه در مورد چیست؟

محاکمه خان مربوط به اطلاعات محرمانه ای است که سفیر پاکستان در واشنگتن اوایل سال گذشته به اسلام آباد فرستاد. خان متهم به علنی کردن این اطلاعات است. خان این اتهام را رد کرده است. او گفته که محتوای این اطلاعات از مجرای دیگری به رسانه ها رسیده است.

نخست وزیر سابق استدلال کرده بود که این پیام دیپلماتیک دلیلی بر این است که ایالات متحده با ارتش پاکستان برای برکناری او در در نتیجه رای عدم اعتماد در سال ۲۰۲۲ به دلیل روابط رو به بهبودش با روسیه، توطئه می کند.

هم ایالات متحده امریکا و هم ارتش پاکستان این موضوع را رد می کنند. خان در ماه می امسال ازسوی حکومت پاکستان ممنوع الخروج شد.

منبع

02:59

Be the first to comment on "دادگاه پاکستان برای عمران خان قرار وثیقه صادر کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*