در پی واژگون شدن یک موتر در تخار ۱۶ نفر جان باختند

مقام‌های محلی طالبان برای تخار می‌گویند که در اثر واژگون شدن یک موتر در این ولایت، کم از کم ۱۶ نفر جان باخته و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

این حادثه ترافیکی صبح روز چهارشنبه ۱۵ مارچ (۲۴ حوت) در منطقه “انجیر” ولسوالی چاه‌آب این ولایت به وقوع پیوست.

خبرگزاری دولتی باختر به نقل از ذبیح الله انصاری، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای این ولایت گزارش داده است که مجروحین این حادثه به شفاخانه منتقل شده اند.

مقام‌های محلی طالبان برای تخار گفته اند که وضعیت صحی پنج تن از مجروحین این حادثه وخیم است و آنان را برای درمان به شفاخانه حوزوی کندز انتقال داده اند.

عبدالمبین صافی، آمر مطبوعات پولیس طالبان برای تخار به رسانه‌های محلی افغانستان گفته است که تمامی قربانیان این رویداد کارگران معدن طلا استند.

به گفتۀ وی، موتر این کارگران در مسیر راه از جاده منحرف شده و از آنان قربانی گرفته است.

در یک خبر دیگر، مقام‌های طالبان برای دایکندی گفته اند که در نتیجۀ یک حادثه ترافیکی در این ولایت، دو نفر جان باخته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

این حادثۀ ترافیکی روز گذشته در ولسوالی “میرامور” این ولایت اتفاق افتاده است. طالبان وضعیت صحی بسیاری از مجروحین این حادثه را وخیم گفته اند.

این درحالی است که پیش از این طالبان گفته بودند که حوادث ترافیکی در برخی از ولایات افغانستان به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته و روزانه ده‌ها نفر در اثر این حوادث کشته و زخمی می‌شوند.

آنان رعایت نشدن قوانین ترافیکی توسط رانندگان، توزیع جواز رانندگی به گونۀ غیرقانونی، بی توجهی شهروندان و کم عرض بودن جاده‌ها را از عوامل افزایش حادثات ترافیکی عنوان کرده اند.

منبع

Be the first to comment on "در پی واژگون شدن یک موتر در تخار ۱۶ نفر جان باختند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*