دیدار وست با معاون یوناما بر پشتیبانی از مردم افغانستان متمرکز بود

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفته است که در دیدار با معاون یوناما و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان درباره اوضاع اقتصادی و ادامه پشتیبانی از مردم افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای وست در ایکس از ادامه همکاری واشنگتن و یوناما در افغانستان اطمینان داده است.

در سوی دیگر، وزارت خارجه ناروی نیز در خبرنامه‌ای از کمک‌ نزدیک به ۷ میلیون دالر به هدف پشتیبانی از مهاجران اخراج‌شده افغان خبر داده است.

در خبرنامه‌ وزارت خارجه ناروی آمده است که اسلو ۳ اعشاریه ۸ میلیون دالر به کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و ۲ اعشاریه ۹ میلیون دالر هم به برنامه جهانی خوراک برای افغانستان کمک کرده است.

در خبرنامه این نهاد آمده که ناروی متعهد به ادامه ارایه کمک‌های بشری به مردم افغانستان است.

همزمان با این، سرپرست وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها نیز با رییس عمومی سازمان بین‌المللی مهاجرت دیدار و خواهان افزایش کمک‌های این نهاد به مهاجران اخراج‌شده به افغانستان، شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «ما از نهادهای که همکاری می‌کنند مهاجرن را و در بخش مهاجرن کار می‌کنند از آنها می‎خواهیم که در این راستا به گونه شفاف و هماهنگ با ادارات افغانستان کار بکنند و کمک‌های خود را به مهاجران دوام بدهد.»

عبدالبصیر ترکی، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «به مهاجران افغان که از پاکستان وارد افغانستان شده اند تا به حال جامعه جهانی با اسم‌های مختلف کمک نموده و اما متاسفانه کمک‌های صورت نگرفته که بنیادی باشد و از طرف امارت اسلامی نیز کمک صورت نگرفته که بنیادی باشد.»

وزارت اقتصاد می‌گوید که حکومت سرپرست مهاجران اخراج‌شده از کشورهای دیگر به ویژه پاکستان را در بخش‌های ساخت سرپناه و دست‌رسی به مواد خوراکی و بهداشتی کمک کرده است.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «امارت اسلامی در بخش‌های صحی، اسکان، سرپناه و مسایل آموزشی برای مهاجرین برنامه دارد و بخش عمده این برنامه‌ها را عملی ساخته است.»

با وجود این، نه سازمان غیردولتی بین‌المللی پیش از این از اوضاع مهاجران افغان که به تازگی به افغانستان برگشت داده شده‌اند، ابراز نگرانی کرده و خواهان افزایش کمک‌ به آنان، شده‌اند.

منبع

Be the first to comment on "دیدار وست با معاون یوناما بر پشتیبانی از مردم افغانستان متمرکز بود"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*