دیپلومات سابق امریکایی: بازگشایی سفارت ما در کابل به امارت اسلامی مشروعیت خواهد داد

انی فورژایمر، معاون سفیر سابق امریکا در کابل و اشرف حیدری، سفیر افغانستان در سریلانکا، در مقاله‌‌ای مشترک، گفته اند که بازگشت احتمالی دیپلومات‌ها به سفارت امریکا در کابل به امارت اسلامی مشروعیت خواهد داد.

در این مقاله که در روزنامه امریکایی «د هیل» منتشر شده، آمده است که داشتن سفارت در کشوری که حکومت آن دشمن است، یک اقدام بی‌طرفانه پنداشته می‌شود، اما ارسال دیپلومات‌ها به افغانستان بدون کسب امتیاز از امارت اسلامی بی‌طرفانه نخواهد بود.

خانم فورژایمر و آقای حیدری بیان کرده اند که دیپلومات‌های سابق امریکایی با نظرداشت تهدید‌های امنیتی به نگهبانان امارت اسلامی در محوطه سفارت و هنگام سفر نیاز خواهند داشت.

آنان افزوده اند که بازگشایی سفارت امریکا در کابل سبب خواهد شد تا کشورهای دیگر نیز اقدام مشابه را انجام دهند.

در مقاله آنان آمده است که بسیاری از چیزها پس از توافق‌نامه دوحه از دست رفته اند و تنها اهرم فشار جامعه جهانی مسئله به‌رسمیت شناسی و پول است.

به گفته این دیپلومات‌ها، امریکا و کشورهای همفکر آن «در عوض تسلیم شدن به طالبان (امارت اسلامی)، باید به تعهدات خود برای مردم افغانستان عمل کنند.»

آنان تاکید کرده اند که تماس‌ها با امارت اسلامی باید به پایین‌ترین سطح ممکن آن کاهش یابد و با مقام‌های آن عکس هم گرفته نشود.

آنان همچنان از نماینده ویژه آینده سازمان ملل متحد برای افغانستان خواسته اند تا صدای موضع واحد بین‌المللی درباره افغانستان را انعکاس دهد.

پیش از این، صدای امریکا گزارش داده بود که ایالات متحده در حال بررسی امکان بازگشایی قونسلگری خود در افغانستان است.

اما مقام‌های امریکایی این گزارش را رد کرده بودند.

منبع

Be the first to comment on "دیپلومات سابق امریکایی: بازگشایی سفارت ما در کابل به امارت اسلامی مشروعیت خواهد داد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*