روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی؛ بایدن: اسلام‌هراسی در ایالات متحده جا ندارد

1
1

درحالی که روز جمعه ۱۵ مارچ (۲۵ حوت) به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی تجلیل می‌شود، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدهٔ امریکا، گفته است که پدیدهٔ اسلام‌هرسی در امریکا جا ندارد.

در اعلامیهٔ که قصر سفید به این مناسبت نشر کرده، رییس جمهور بایدن اظهار نگرانی کرده است که با تشدید جنگ در غزه، مسلمانان در سرتاسر جهان به دلیل اعتقادات دینی شان، با نفرت و خشونت روبرو می‌شوند.

بایدن گفت: “من بارها گفته‌ام: اسلام هراسی در کشور ما جایی ندارد. با این حال، مسلمانان در ایالات متحده در زندگی روزمره خود، ارعاب و تهدید، تبعیض آشکار، آزار و اذیت و خشونت را تجربه می‌کنند.”

براساس اعلامیهٔ قصر سفید، ادارهٔ رییس جمهور بایدن روی طرح نخستین استراتیژی ملی ایالات متحده برای مبارزه با اسلام‌هراسی و دیگر انواع مرتبط تعصب و تبعیض کار می‌کند.

در اعلامیه آمده است: “هدف این استراتیژی، بسیج جامعه برای مقابله با انواع مختلف نفرت و تعصب در برابر جوامع مسلمان، سیک، آسیای جنوبی و عرب – امریکایی و همچنان افزایش آگاهی در مورد میراث و کمک های ارزشمند آنها به کشور ما است.”

ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ یک کمیتهٔ متشکل از مقامات حکومتی برای مقابله با یهودی ستیزی، اسلام هراسی، و اشکال دیگر تبعیض و تعصب بر مبنای اعتقادات دینی را ایجاد کرد.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید

کشته شدن کودک مسلمان در امریکا؛ بایدن: اسلام هراسی در ایالات متحده جا ندارد 

به دنبال آغاز جنگ در غزه در اکتوبر ۲۰۲۳، باشندگان یهود و مسلمان در ایالات متحده گزارش دادند که رویداد های یهودی ستیزی و اسلام هراسی در ایالات متحده به گونهٔ بی‌پیشینه افزایش یافته است.

پولیس ایالت ایلینوی در اکتوبر سال گذشته گفت که یک مرد امریکایی ۷۱ ساله به دلیل جنگ میان حماس و اسراییل، یک کودک شش سالهٔ فلسطینی را در خانه‌اش به ضرب چاقو به قتل رسانده و مادرش را شدیداً زخمی کرده است.

در روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی، بایدن گفت که همراه با جیل بایدن، بانوی نخست ایالات متحده، از این کودک مسلمان یادبود به عمل می آورد و قتل او “به تمامی امریکایی ها یادآوری می‌کند که باید بی‌تردید در برابر نفرت بایستند.”

در این اعلامیه، رییس جمهور بایدن ماه رمضان را به مسلمانان جهان تبریک گفته و تعهد کرده است که به تلاش های خود برای پایان دادن اسلام‌هراسی در ایالات متحده و سراسر جهان ادامه می‌دهد.

منبع

Be the first to comment on "روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی؛ بایدن: اسلام‌هراسی در ایالات متحده جا ندارد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*