روند ثبت‌نام ویزهٔ لاتری امریکا برای سال ۲۰۲۵ آغاز شد

وزارت خارجهٔ ایالات متحده از آغاز روند ثبت نام برنامهٔ ویزهٔ لاتری امریکا برای سال مالی ۲۰۲۵ خبر داد.

روند ثبت روز چهارشنبه چهارم اکتوبر ۲۰۲۳ آغاز شد و علاقمندان، به شمول شهروندان افغانستان، می‌توانند تا چاشت تاریخ هفتم نومبر ۲۰۲۳ درخواست‌های شان را پیشکش کنند.

در این دور برای ۵۵هزار شهروند متولد کشورهایی که از قبل از سوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده فهرست شده اند، بر اساس قرعه‌کشی اقامت دایمی یا گرین کارت امریکا داده می‌شود. نتایج این قرعه‌کشی در ماه می سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد شد.

عمدتاً کشورهایی که میزان مهاجرت شهروندان آن به ایالات متحده پایان است، شامل این برنامه می‌شوند و شهروندان کشورهایی که میزان بلند مهاجرت به امریکا را دارند واجد شرایط برای درخواست در این برنامه نمی‌شوند.

شهروندان پاکستان، هند، بنگله‌دیش، برازیل، کانادا، چین، کولمبیا، جمهوری دومینیکن، السلوادور، هایتی، هندوراس، جامیکا، مکسیکو، نایجریا، فلیپین، کوریای جنوبی، ونزویلا و ویتنام واجد شرایط ثبت نام در برنامهٔ ویزه لاتری برای سال مالی ۲۰۲۵ نیستند.

تمام روند ثبت نام آنلاین بوده و داشتن پاسپورت مدار اعتبار یکی از شرایط این برنامه است. همچنین، افرادیکه می‌خواهند در این قرعه کشی اشتراک کنند، کم از کم باید فارغ صنف ۱۲بوده و کم از کم دو سال سابقۀ کاری در بخشی را داشته باشند که برای کسب آن آموزش دوساله نیاز باشد.

افراد واجد شرایط می‌توانند که در فورم ثبت نام، همسر و فرزندان شان را نیز درج کنند. اما باید هر فرد فقط یکبار ثبت نام کند، در صورتی که یک فرد بیش از یکبار ثبت نام کند، تمام درخواست‌های وی باطل می‌شود.

صفحهٔ اصلی روند ثبت نام و رهنمایی اشتراک در این برنامه قابل دسترس بوده و روند ثبت‌نام کاملاً رایگان است. علاقمندان این برنامه نباید به هیچ کسی یا ویب‌سایتی در مقابل آن پول بپردازند.

در این ویدیو، طریقه خانه پری فورمهٔ ویزه‌ٔ لاتری، قدم به قدم توضیح داده شده است.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده پیشنهاد کرده است که علاقمندان این برنامه باید هرچه زودتر ثبت‌نام کنند زیرا در هفتهٔ اخیر به دلیل ازدحام، فعالیت وبسایت ویزهٔ‌ لاتری کند خواهد بود.

رهنمایی کامل روند ثبت‌نام و پاسخ به پرسش‌های معمول مرتبط به این برنامه در اینجا قابل دسترس است.

منبع

Be the first to comment on "روند ثبت‌نام ویزهٔ لاتری امریکا برای سال ۲۰۲۵ آغاز شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*