سازمان جهانی غذا: اگر پول نرسد افغانستان را ترک می‌کنیم

سازمان جهانی غذا هشدار داده است که اگر تا پایان ماه اکتوبر پول کافی در اختیار این نهاد قرار نگیرد، مجبور به ترک کامل افغانستان خواهند شد.

رئيس این نهاد روز یکشنبه به شبکه ای.بی.سی امریکا گفت که برنامه جهانی غذا پول کافی حتی برای با موفقیت گذراندن ماه اکتوبر ندارد.

سیندی مک‌کین، رئيس سازمان جهانی غذا گفت: «تا زمانی که نتوانیم پول برای افغانستان فراهم کنیم، باید آن را به طور کامل خارج کنیم».

او با تاکید بر فوریت موضوع گفت: «در حال حاضر، زنان نمی توانند کار کنند. آنها نمی توانند شغلی داشته باشند. و در مورد سازمان جهانی غذا، ما به زنان غذا می دهیم، به زنان و کودکان غذا می دهیم. و اگر مجبور به خروج شویم، نتیجه آن گرسنگی و قحطی خواهد بود.»

پیش از این سازمان جهانی غذا در اعلامیه‌ای گفته بود که برای اولین بار درحالی که نیاز به کمک غذایی در جهان مرتبا رو به افزایش است، کمک‌ها به این نهاد بین‌المللی کاهش یافته است و این سازمان مجبور شده کمک‌های خود را به افغانستان و برخی کشورهای دیگر کاهش دهد.

دو ماه قبل سازمان جهانی غذا اعلام کرد که هر روز، حدود ۲۰ میلیون نفر در افغانستان غذای کافی ندارند و گرسنه می‌خوابند، و چهار میلیون مادر و کودک در معرض خطر سوء‌تغذیه و مرگ هستند.

وزارت اقتصاد افزون براینکه تداوم کمک‌های بشری به افغانستان را مهم می‌داند، تاکید می‌کند که امارت اسلامی با انسجام پالیسی‌ها وبرنامه های ملی در سکتورهای مختلف بر کاهش سریع میزان فقر تمرکز دارد.

قرار است درهفتاد وهشتمین اجلاس مجمع جهانی سازمان ملل متحد، سران کشورهای جهان برای مقابله با فقر و گرسنگی و کمک به توسعه در جهان، یک بار دیگر دیدار کنند. اما تحلیل گران می‌گویند جامعه جهانی از برنامه و وعده‌های مکرر خود برای رسیدن به اهداف جهانی توسعه پایدار بسیار عقب است.

درحالی که کشورها در سال ۲۰۱۵ متعهد شده بودند فقر را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسانند،‌ سازمان ملل متحد می‌گوید با ادامه وضع فعلی، دست کم ۵۷۵ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ در فقر کامل زندگی خواهند کرد و ۶۰۰ میلیون نفر در جهان با گرسنگی روبرو خواهند بود.

منبع

Be the first to comment on "سازمان جهانی غذا: اگر پول نرسد افغانستان را ترک می‌کنیم"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*