سخن‌گوی ا.ا: شمار نیروهای داعش در کشور از ۸۰ نفر بیشتر نیست

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که شمار نیروهای گروه داعش در افغانستان تا مرز هشتاد نفر می‌رسد.

سخن‌گوی امارت اسلامی تاکید کرده است که داعش در افغانستان سرکوب شده و تمامی پناه‌گاه‌های این گروه نیز از بین برده شده‌اند.

به گفته‌ی آقای مجاهد، افراد باقی‌مانده داعش نیز در کشور زیر تعقیب هستند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: «بسیار کم مانده تا ده‌ها تن، در حدود ۷۰ تا ۸۰ تن اگر باشند آن‌هم متواری اند و زیر تعقیب قرار دارند. تمام مراکز شان از بین برده شده، تعداد زیاد شان در زندان‌ها قرار دارند، زیر محکمه هستند و تعداد شان زیر تعقیب هستند که ان‌شاءالله تعداد آنان بسیار کم است و تمام روزنه‌های‌که پشتیبانی میشدند مسدود شده اند.»

سخن‌گوی امارت اسلامی هرچند از کشوری نام نبرد؛ اما افزوده است که امارت اسلامی مانع پشتیبانی کشورها و حلقه‌های از گروه داعش در کشور شده است.

از سویی‌هم، برخی آگاهان مسایل سیاسی و نظامی به این باور اند که امارت اسلامی باید برای اعتمادسازی و تعامل بیشتر با کشورها از هر گونه حمله احتمالی از خاک افغانستان جلوگیری کند.

محمد اجمل زرمتی آگاه مسایل نظامی گفت: «از زمانی‌که امارت اسلامی به قدرت رسیده، امنیت فیزیکی در تمام افغانستان وجود دارد و به هیچ گروهی و یا شخصی اجازه فعالیت را نمی‌دهد؛ چه داعش باشد، مقاومت باشد یا کدام گروه دیگر باشد.»

سید جواد سجادی آگاه مسایل سیاسی به طلوع‌نیوز گفت: «مهار اساسی گروه‌های همچون داعش در گرو کسب اعتماد ملی است و کسب اعتماد ملی مستلزم پایان دادن به خلای قانون اساسی و پایان دادن به خلای حکومت رسمی و دولت ملی است.»

چندی پیش مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع نیز تاکید کرده بود که داعش در افغانستان شکست خورده و امارت اسلامی برای استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر کشورها، متعهد است.

منبع

Be the first to comment on "سخن‌گوی ا.ا: شمار نیروهای داعش در کشور از ۸۰ نفر بیشتر نیست"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*