سخن‌گوی گوترش: روند گزینش نماینده ویژه برای افغانستان ادامه دارد

استفان دوجاریک سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری بار دیگر از ادامه کار روی گماشتن نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان سخن گفته است.

اما آقای دوجاریک درباره زمان مشخص گماشتن نماینده ویژه برای افغانستان جزییات نداده است.

سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم‌چنان به خبرنگاران گفت: «روند برای گزینش نماینده ویژه برای افغانستان ادامه دارد. به محض این‌که در این باره کدام به‌روزرسانی صورت گیرد، امیدوارم که بتوانم جزییات آن را با شما شریک کنم.»

امارت اسلامی بار دیگر بر موقف قبلی خود تاکید کرده و گفته است که اکنون امنیت و ثبات در افغانستان وجود دارد و در موجودیت یوناما، نیازی به نماینده ویژه نیست.

حمدالله فطرت معاون سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفت: «به افغانستان حالا امنیت آمده و از حالت جنگ و بحران بیرون شده، بنابراین نیازی نیست که سازمان ملل در موجودیت یوناما، نماینده ویژه تعیین کند.»

محمد بشار آگاه مسایل سیاسی به طلوع‌نیوز گفت: «در افغانستان بحران نیست، پس نیازی به نماینده هم دیده نمی‌شود. تجربه‌های گذشته نشان داده که هر وقت نماینده ویژه در افغانستان تعیین شده، آنان برای دسیسه و ناامنی افغانستان کار کرده‌اند.»

سید مقدم امین یک آگاه دیگر گفت: «اگر وحدت و یک‌پارچگی افکار عمومی پیرامون قضیه افغانستان منسجم شود، در آن صورت می‌تواند امارت اسلامی را متقاعد بسازد که نماینده ویژه می‌تواند به نفع افغانستان باشد.»

پیش از این شورای امنیت در قطع‌نامه ۲۷۲۱ از انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تعیین نماینده برای افغانستان به هدف تطبیق توصیه‌های فریدون سینیرلی اوغلو که در ارزیابی مستقل او در باره ادغام دوباره افغانستان به جامعه جهانی آمده، شده بود.

منبع

Be the first to comment on "سخن‌گوی گوترش: روند گزینش نماینده ویژه برای افغانستان ادامه دارد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*