سرگذشت قیس خادمی؛ از کابل تا کمربند قهرمانی پنج قاره

قیس خادمی، ۲۹ ساله، مشت زن حرفه‌ای افغانستان ساکن شهر لندن، ورزشکاری است که در طول پنج سال گذشته با کسب القاب قهرمانی پی در پی در مشت زنی، بین افغان‌های ساکن اروپا به شهرت رسیده است.

قیس در تازه‌ترین رقابت خود به تاریخ ۱۹ نومبر ۲۰۲۳ در وزن ۵۲ کیلوگرام حریف تانزانیایی اش را شکست داد و کمربند و عنوان قهرمانی بین القاره‌ای سازمان بین المللی مشت زنی (آی بی او) را کمایی کرد.

قبل از کسب این عنوان قهرمانی، قیس در وزن ۵۲ کیلوگرام در اول جولای ۲۰۲۳ قهرمان سازمان بین المللی مشت زنی (آی بی او) اروپا شد.

با تثبیت این عنوان قهرمانی حالا راه برای رقابت‌های جهانی برای قیس خادمی هموار شده است. او در صحبت با صدای امریکا گفت که مشغول آمادگی گرفتن برای شرکت در رقابت جهانی سازمان بین المللی مشت زنی است که در اوایل سال ‌۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

رقابت مشت زنی زیر بیرق افغانستان

قیس به صدای امریکا گفت که در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی مشت زنی او زیر بیرق افغانستان و به نام ورزشکار افغانستان ساکن بریتانیا شرکت می‌کند.

او می‌گوید که هدف بعدی اش کمایی عنوان جهانی مشت زنی است که با این کار می‌خواهد “زمینه را برای نسل بعدی هموار کند” که آنها هم بتوانند در این رشته ورزشی به موفقیت برسند.

قیس می‌گوید که در سنین نوجوانی، همیشه در بیرون از خانه در کوچه با پسران دیگر دعوا می‌کرد و همین امر باعث شد که والدینش او را به کلب مشت‌زنی بفرستند.

او می گوید که از ۱۵ سالگی وارد کلب مشت زنی شد و در آنجا آموخت که چگونه باید یک فرد منظم و فروتن باشد زیرا او یاد گرفت که در رقابت ورزش رزمی افراد دیگری استند که قوی تر از او می باشند.

قیس توضیح می‌دهد که وقتی در یکی از اولین مبارزات ابتدایی اش حریف خود را ناک اوت کرد، حرکات سریع مشت زنی اش مربی آن کلب را تحت تاثیر قرار داد و از او خواست که به کلب مشت زنی آماتور بپیوندد.

قیس از آن به بعد وارد کلب مشت زنی آماتور شد و توانست از ۲۸ رقابت آماتور خود در ۲۲ رقابت برنده شود. بعد از یک توقف چند ساله به خاطر تکمیل کردن درس‌های دانشگاه در ۱۰ رقابت غیرحرفه ای دیگر مبارزه کرد که توانست برنده هر ۱۰ رقابت شود.

این کامیابی‌ها زمینه را برای ورود او به مشت زنی حرفه ای در سال ۲۰۱۷ فراهم کرد و او توانست سند مشت‌زنی حرفه‌ای را از سازمان مشت‌زنی بریتانیا دریافت کند. او تا به حال ۱۳ رقابت حرفه‌ای داشته که توانسته در ۱۰ رقابت برنده شود.

منبع

Be the first to comment on "سرگذشت قیس خادمی؛ از کابل تا کمربند قهرمانی پنج قاره"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*