سنتکام در مورد حمله داعش به فرودگاه کابل از شاهدان رویداد تحقیق می‌کند

آمریکا در مورد رویداد حمله انتحاری خونین در آخرین روزهای تخلیه از فرودگاه کابل تحقیق می‌کند، پس از آنکه گفته شده آن حمله «قابل پیشگیری» بود.

در روز ۲۶ اوت/آگوست ۲۰۲۱ یک مهاجم انتحاری داعش خود را در میان انبوه جمعیت در انتظار خروج در دروازه آبی فرودگاه کابل منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و بیش از ۱۷۰ شهروند افغانستان شد.

مایکل لاهورن، سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حال حاضر تیم تحقیق در حال برنامه‌ریزی برای انجام ۱۹ مصاحبه و در صورت لزوم مصاحبه‌های دیگری است.»

مصاحبه‌های تازه پس از آنست که یک افسر پیشین نیروی دریایی به نام تایلر وارگاس اندروز که در آن انفجار زخمی شده بود به نمایندگان کنگره آمریکا مسائلی را برای اولین بار در میان گذاشت.

بعضی از مقام‌های پیشین از جمله ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا فرانک مکنزی که فرماندهی سنتکام را آن زمان برعهده داشت، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت که فکر می‌کند آن حمله «قابل پیشگیری» بود.

آقای لاهورن افزود در این بررسی «همچنین سایر افراد زخمی در جریان حمله در دروازه آبی که مصاحبه نشده بودند، به‌خاطر رسیدگی فوری پزشکی پس از حمله نیز شناسایی شده‌اند».

به گفته او مصاحبه‌های تکمیلی برای این است که «اطمینان حاصل کنیم اگر اطلاعات تازه‌ای باشد، گفته‌های افراد مربوط کاملا شنیده و در نظر گرفته شوند، به طور کامل و جدی برای روشن شدن حقایق بررسی می‌کنیم.»

فرمانده بازنشسته آمریکا: پشیمانی‌های بسیاری بابت تخلیه کابل دارم

منبع

Be the first to comment on "سنتکام در مورد حمله داعش به فرودگاه کابل از شاهدان رویداد تحقیق می‌کند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*