صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی

5
1

تیم ملی فوتسال افغانستان برای نخستین بار به جام جهانی راه‌یافت.

ملی پوشان فوتسال افغانستان در دیدار نهایی پلی‌آف راهیابی به جام جهانی ازبیکستان بامداد امروز (یک‌شنبه) مقابل قرغیزستان در تایلند به میدان رفتند و در نهایت حریف شان را با نتیجه سنگین ۵ بر ۳ شکست دادند و برای نخستین بار به جام جهانی صعود کردند.

سفید پوشان افغانستان از ابتدایی آغاز بازی برابر سرخ پوشان قرغیزستان به دنبال گولزنی بودند تا این‌که فرصت طلایی برای شاگردان مجید مرتضایی رقم خورد و آن امید قنبری بود که دروازه قرغیزستان را با شوت سنگین تماشایی باز کرد و نتیجه را یک بر صفر به سود شیران خراسان ساخت.

در ادامه این بازی سرنوشت‌ساز سرخ پوشان قرغیزستان تغییری در روند بازی خود به منظور جبران گول خورده از افغانستان ایجاد کردند؛ اما ملی پوشان این تیم با از دست دادن چندین موقعیت گول‌زنی دروازه محمد جواد صفری را باز نتوانستند.

فوتسال‌بازان کشور پس تهدیدهای قرغیزستان بار دیگر ابتکار عمل را به دست گرفتند و چندین بار توسط اکبری کاظمی و مهدی نورزوی دروازه قرغیزستان را تهدید به باز شدن کردند.

سرانجام فشار بازیکنان قرغیزستان در نیمه نخست بازی برابر  بازیکنان افغانستان بی‌ثمر بود و نتیجه همان یک بر صفر به سود شاگردان مجید مرتضایی پایان یافت.

در نیمه دوم این دیدار حساس  باردیگر سفید پوشان افغانستان برابر حریف شان قرغیزستان تماشایی ظاهر شدند و بار دیگر توسط مهران غلامی به گول رسیدند.

حساب کار دو بر صفر به سود افغانستان ادامه یافت؛ اما بازیکنان قرغیزستان یک گول خورده‌ی خود را جبران کردند و نتیجه را دو بر یک ساختند.

در ادامه این دیدار سخت و نفس‌گیری درخشش تماشایی شاگردان مجید مرتضایی بیش‌تر شد و در نهایت اکبر کاظمی سومین گول افغانستان را وارد دروازه قرقیزستان ساخت.

نمایش توفانی بازیکنان فوتسال بالای چارچوب قرغیزستان بیش‌تر شد و این‌بار مهدی نوروزی دروازه حریف را از راه دور باز کرد و نتیجه را چهار بر یک کرد.

اما فوتسال‌بازان قرغیزستان تغییری در روند بازی شان ایجاد کردند و دوبار دروازه افغانستان را باز کردند و نتیجه را سه بر چهار ساختند؛ اما شاگردان مجید مرتضایی تا ثانیه‌های پایانی بازی به عملکرد توفانی شان برابر قرغیزستان ادامه دادند و بار دیگر توسط مهران غلامی به گول رسیدند و سرانجام با نتیجه پنج بر سه قرغیزستان را شکست دادند و به جام جهانی برای نخستین بار صعود کردند.

رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال روان ۲۰۲۴ میلادی به‌شمول شیران خراسان به میزبانی ازبیکستان در میان ۲۶ تیم برگزار می‌شود.

منبع

Be the first to comment on "صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*