طالبان: ادعای اسلام‌آباد بی‌بنیاد است، از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده می‌شود

وزارت دفاع حکومت طالبان، ادعای اردوی پاکستان را رد کرد که گفته است حمله تروریستی ماه مارچ بر انجنیران چینی که در ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان به وقوع پیوست، در افغانستان برنامه‌ریزی شده بود.

وزارت دفاع حکومت طالبان ناوقت سه‌شنبه، هفتم می (۱۸ ثور) اظهارات سخنگوی اردوی پاکستان را غیرمسوولانه و دور از واقعیت خواند و ادعا کرد که تندروان داعش از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده می‌کنند.

در اعلامیه آمده است: “خیبر پشتونخوا در ساحه‌ای موقعیت دارد که تحت پوشش شدید امنیتی اردوی پاکستان قرار دارد. هدف قراردادن اتباع چینی در آنجا نشان‌دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا هم دست‌داشتن آنها به این حمله است که در هر دو صورت مسوولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.”

در این اعلامیه، مقصر دانستن افغانستان در قبال چنین حوادثی، تلاش نافرجام برای انحراف توجه از حقیقت موضوع خوانده شده است.

وزارت دفاع حکومت طالبان گفته است که در این مورد به چین اطمینان داده است و آنها نیز این حقیقت را درک کرده اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخالت ندارند.

اردوی پاکستان روز سه شنبه هفتم می (۱۸ ثور) اعلام کرد که حمله در ماه مارچ به انجنیران چینیی در ساحۀ بسان در ایالت خیبر پشتونخوا، در افغانستان برنامه‌ریزی شده و مهاجم نیز افغان بود.

جنرال احمد شریف، سخنگوی اردوی پاکستان به خبرنگاران گفت: “حمله در افغانستان طراحی شده بود، موتر مورد استفاده در حمله نیز در افغانستان آماده شده و عامل انتحاری نیز افغان بود”.

یک مهاجم انتحاری به تاریخ ۲۶ مارچ موتر حامل انجنیران چینی را هدف قرار داد که در نتیجه پنج انجنیر چینی و یک راننده پاکستانی آنان کشته شدند. این انجنیران روی یک پروژه سد آب در شمال غرب پاکستان کار می‌کردند.

تحرکات داعش از پاکستان علیه افغانستان

وزارت دفاع حکومت طالبان، اسلام‌آباد را به استفاده از خاک پاکستان علیه افغانستان متهم کرده و گفته است که تندروان داعش مستقر در آن کشور حملات را علیه افغانستان سازمان‌دهی می‌کنند.

در اعلامیه این وزارت آمده است: “ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان به ضد خاک ما استفاده شده و واقعه از آن کشور تنظیم می‌شود، پاکستان باید در این باره جواب بدهد.”

این در حالی است که مقامات ملکی و نظامی پاکستان اخیراً بارها به دخالت برخی حلقاتی از حکومت طالبان در ناامنی این کشور اشاره کرده و گفته ‌اند که این حلقات از تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) حمایت می‌کنند.

حکومت طالبان همواره اتهامات مقام‌های پاکستانی را رد کرده و گفته اند که مسوولان پاکستانی نباید بار ناکامی‌های شان را به دوش افغانستان بی‍اندازند.

منبع

Be the first to comment on "طالبان: ادعای اسلام‌آباد بی‌بنیاد است، از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده می‌شود"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*