حملۀ مهاجمان بر یک مرکز پولیس در پاکستان ۲۵ کشته برجا گذاشت

مرکز پولیس در پاکستان

مهاجمان مسلح صبح سه شنبه ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) بر یک مرکز پولیس در ایالت خیبر پشتونخوا در پاکستان حمله کردند در نتیجۀ آن ۲۵ منسوب امنیتی پاکستان کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

بخش مطبوعاتی اردوی پاکستان آمار تلفات منسوبین امنیتی پاکستان را تایید کرده و گفته است که در چندین عملیات “۲۷ تروریست” نیز کشته شده است. در این اعلامیه آمده است که شش مهاجم در حمله بر مرکز پولیس درابن شش مهاجم دست داشتند که همه از پا در آمدند.

محمد عدنان، یک مقام پولیس پاکستان به خبرنگاران محلی گفته است که این حمله در ساحهٔ درابن در دیرۀ اسماعیل خان به وقوع پیوست. او گفت که نخست یک مهاجم حملۀ انتحاری انجام داده و سپس سایر مهاجمان با پولیس به درگیری پرداختند.

عدنان گفت که مهاجمان یک موتر مملو از مواد انفجاری را بر این مرکز تصادم دادند که به گفتۀ وی در این حمله ۳۴ منسوب دیگر امنیتی پاکستان زخمی شده اند.

انوارالحق کاکر، سرپرست صدارت پاکستان در پیامی در شبکۀ اجتماعی ایکس ضمن محکوم کردن این حمله از عزم راسخ برای ادامۀ مبارزه بر ضد تروریزم سخن گفته است.

برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان زمانی بر این مرکز حمله کردند که پولیس مصروف اعمار این مرکز بود.

اردوی پاکستان گفته است که در اثر انفجار موتر بم گذاری شده این مرکز به کلی ویران شده و فروریختن ساختمان نیز منجر به برخی تلفات و جروحات شده است.

مسوولیت این حمله را تحریک جهاد پاکستان، یک گروه جدید مسلح به عهده گرفته است. این گروه قبل از این مسوولیت چند حمله خونین را پذیرفته بود.

این گروه در ماه جولای سال روان مسوولیت حمله بر پایگاه نظامی در جنوب غرب ایالت بلوچستان را به دوش گرفت که در آن ۱۲ سرباز پاکستانی کشته شدند.

ساحهٔ درابن، در حدود ۳۵ کیلومتری مرکز دیره اسماعیل خان و در مرز وزیرستان جنوبی قراردارد که از شمال با ایالت بلوچستان پاکستان مرز مشترک دارد.

نیروهای اردو و پولیس پاکستان همواره در ایالت‌های خیبرپشتونخوا و بلوچستان هدف حملات مرگبار گروه‌های تندرو قرار می‌گیرند.

پاکستان مدعی است که تندروان به ویژه تحریک طالبان پاکستان از پناهنگاه‌های امن شان در افغانستان حملات را بر پاکستان طراحی و انجام می‌دهند، اما مقام‌های حکومت طالبان در افغانستان همواره این ادعا را رد کرده و گفته اند که پاکستان نباید بار ملامت ناکامی امنیتی خود را به دوش افغانستان بیاندازد.

منبع

Be the first to comment on "حملۀ مهاجمان بر یک مرکز پولیس در پاکستان ۲۵ کشته برجا گذاشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*