مسن‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۸ سالگی درگذشت

لوسیل راندون،‌ مسن‌ترین فرد شناخته شدهٔ جهان که راهبه بود، روز سه‌شنبه ۱۷ جنوری (۲۷ جدی) در سن ۱۱۸ سالگی درگذشت.

راندون که به نام ”خواهر اندریه” شناخته می‌شد، به تاریخ ۱۱ فبروری ۱۹۰۴ میلادی – یعنی یک‌ دهه‌ قبل از آغاز جنگ جهانی اول – در جنوب فرانسه متولد شد.

دیوید تاولا، سخنگوی راندون، گفت که این زن در هنگام خواب در خانهٔ سالمندان واقع در ساحهٔ تولون در گذشته است.

تاولا در گذشت این زن ۱۱۸ ساله را ”غم بزرگ” توصیف کرد، اما گفت که او آرزو داشت ”با برادر محبوبش یکجا شود. مرگ برایش یک آزادی است.”

خانم راندون برای مدت‌ها مسن‌ترین فرد اروپایی شناخته می‌شد. پیش از این، کنی تناکا، زن جاپانی که سالمندترین فرد جهان پنداشته می‌شد، به عمر ۱۱۹ سالگی درگذشت. خانم تناکا که به تاریخ دوم جنوری ۱۹۰۳ زاده شده بود، به تاریخ ۱۹ اپریل ۲۰۲۲ در گذشت.

خانم راندون یگانه دختر در یک خانوادهٔ مسیحی پروتستانت بود که سه برادر داشت و در شهرک جنوبی الس فرانسه زندگی می‌کرد.

او در مصاحبه‌ای به مناسبت ۱۱۶ سالگی خود به خبرگزاری فرانس پرس گفته بود که یکی از بهترین خاطرات او بازگشت دو برادرش در پایان جنگ جهانی اول بود، زیرا به گفتهٔ وی بیشتر اجساد سربازان به خانه‌های شان منتقل می‌شد تا اینکه آنان زنده برگردند.

راندون زمانی منحیث معلم خانگی فرزندان یک خانوادهٔ ثروتمند در پاریس ایفای وظیفه می‌کرد. او این دورهٔ کاری خود را شادترین دوران زندگی‌اش نامیده بود.

گرچه او در یک خانوادهٔ مسیحی پروتستانت به دنیا آمد، بعدها مسیحی کاتولیک شد و در سن ۲۶ سالگی غسل تعمید کرد. راندون سپس به دلیل آروزیی که داشت، در سن ۴۱ سالگی به گروهی از دختران راهبه پیوست.

این راهبهٔ مسیحی سپس در یکی از شفاخانه موظف شد و برای ۳۱ سال در این شفاخانه کار کرد. او در سال ۲۰۲۲ به خبرنگاران گفت که کار و مراقبت از دیگران موجب حفظ و بقای وی شده است. او در اپریل سال گذشته به خبرنگاران گفت که ”مردم می‌گویند که کار [انسان را] می‌کشد، برای من، کار مرا زنده نگه‌داشت. من تا سن ۱۰۸ سالگی به کار ادامه دادم.”

راندون در سال ۲۰۲۱ در کنار ۸۱ نفر دیگر در خانهٔ سالمندان به بیماری کووید۱۹ نیز مبتلا شد، اما زنده ماند تا اینکه روز سه‌شنبه در همین خانهٔ سالمندان هنگام خواب در گذشت.

منبع

Be the first to comment on "مسن‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۸ سالگی درگذشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*