ملل متحد: تا اکنون حدود ۷۳۰۰ خانواده زلزله‌زده در هرات امدادرسانی شده اند

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) با نشر گزارشی از وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرات می‌گوید که هزاران خانواده تحت پوشش کمک‌رسانی قرار گرفته اند.

اوچا ناوقت جمعه ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) گفت که شرکای امدادرسان ملل متحد به حدود ۷۳۰۰ خانواده ۱.۹ میلیون دالر کمک نقدی توزیع کرده اند که شامل هزینه غذا، سرپناه انتقالی، گذراندن زمستان، بسته‌های کامل و نیمی از کمک‌های نقدی چند منظوره شامل آن است.

در گزارش اوچا آمده است: “در حال حاضر ۱۰۳هزار نفر با مواد غذایی و ۴۳هزار با حمایت از سرپناه دست یافته اند”.

همچنان گزارش گفته است که تمام ۳۹۴ روستای زلزله‌زده با استفاده از فورم ارزیابی سریع چندبخشی ارزیابی شده اند.

بر اساس معلومات اوچا تا تاریخ ۲۴ اکتوبر ۲۴.۳ میلیون دالر تعهد کمک به زلزله‌زدگان دریافت شده است، اما هنوز هم بیش از ۶۹ میلیون دالر بودجه کمبود است.

پیش از این، ملل متحد برای رسیدگی به نیازهای حیاتی و حساس جمعیتی که بیشترین آسیب را در فصل زمستان دارند، در مجموع، ۹۳.۶ میلیون دالر تقاضا کرده بود. این پول برای انجام سریع فعالیت‌های واکنش نجات‌بخش و حمایت از ۱۱۴هزار نفر نیازمند طی شش ماه آینده هزینه خواهد شد.

بر اساس گزارش اداره زمین‌شناسی ایالات متحد بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی ۶.۳ ریکتری ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش مل لمتحد ۱.۶ میلیون نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر را به کمک‌های فوری بشری نیازمند کرد.

ملل متحد گفته است که دو زلزله نخست ۱۴۸۰ کشته و ۱۹۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۵۱۳ روستا را تحت تاثیر قرار داد.

اوچا در گزارشش گفته است که تا اکنون بیش از ۴۳هزار نفر نفر در شش ولسوالی هرات به طور مستقیم از زلزله متاثر شده اند، ولسوالی‌های انجیل و زنده جان بدترین آسیب را دیده است طوری که بیش از سه‌هزار و ۳۳۰ منزل مسکونی در زنده جان با خاک یکسان شده است.

همچنان گزارش گفته است: “مکاتب، مراکز بهداشتی و سایر زیرساخت‌ها نیز تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند و برآورد می‌شود که ۲۱هزار و ۳۰۰ تعمیر آسیب دیده‌ است”.

به گفتۀ اوچا، آسیب به منابع آب و نقاط بهداشتی نگرانی‌هایی را در مورد شیوع بیماری، به ویژه اسهال آبکی حاد ایجاد کرده است.

این اداره ملل متحد تاکید کرده است که سرمایه‌گذاری فوری در فعالیت‌هایی برای شناسایی و جلوگیری از شیوع اسهال آبکی حاد و سایر بیماری‌های عفونی حیاتی است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد از وضعیت زلزله‌زدگان که اکنون در پناهگاه‌های موقت، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حتا بر جاده‌ها در زیر خیمه به سر می‌برند ننگرانی کرده و گفته است که آنها در برابر آب‌وهوا، بهداشت و سایر خطرهای حفاظتی آسیب‌پذیر اند.

گزارش گفته است که حمایت حفاظتی به ویژه برای گروه‌های آسیب پذیر مانند زنان و کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت در مناطق زلزله‌زده نیاز است.

منبع

Be the first to comment on "ملل متحد: تا اکنون حدود ۷۳۰۰ خانواده زلزله‌زده در هرات امدادرسانی شده اند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*