مولانا فضل‌الرحمان: گلایه و شکایات میان پاکستان و طالبان با یک سفر حل نمی‌شود

مولانا فضل‌الرحمان می‌گوید اخیرا در روابط میان طالبان و پاکستان «گلایه و شکایاتی» به وجود آمده که در یک سفر نمی‌توان تمام آنرا حل کرد.

با این حال مولانا فضل‌الرحمن گفت سفر او زمینه گفت‌وگو درباره اختلافات را فراهم خواهد کرد.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون ملی افغانستان، رسانه دولتی تحت کنترول طالبان گفت او به نمایندگی از حزب خود به کابل سفر کرده ولی این سفر با تایید حکومت پاکستان انجام شده است.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که اخیرا وزارت خارجه پاکستان گفته بود مولانا فضل‌الرحمان فرستاده اسلام‌آباد نیست و او در یک سفر شخصی به کابل رفته است.

این روحانی پاکستانی در گفت‌وگوی خود به رسانه دولتی در کابل گفت پس از «پیروزی» طالبان «فریضه اخلاقی» خود می‌دانست که برای مبارک‌گویی به این گروه به افغانستان بیاید.

رئیس جمعیت علمای پاکستان گفت برخلاف آنچه که در پاکستان مبنی بر وجود «نفرت» در برابر پاکستان در افغانستان، گفته می‌شود، او در میان طالبان عشق و محبت نسبت به پاکستان را مشاهده کرده است.

او تایید کرد که با رهبران طالبان درباره اختلافاتی که در مورد تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) وجود دارد، صحبت کرده است.

آقای فضل‌الرحمن از کشورهای مختلف جهان خواست دولت طالبان در کابل را به رسمیت بشاسد و هنگامی که مجری تلویزیون ملی افغانستان از او پرسید چرا پاکستان، طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت اسلام‌آباد هماهنگ با جامعه جهانی به این کار اقدام خواهد کرد.

منبع

Be the first to comment on "مولانا فضل‌الرحمان: گلایه و شکایات میان پاکستان و طالبان با یک سفر حل نمی‌شود"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*