مکال به کاردار سفارت امریکا: پیشنهاد تعامل با طالبان به منزله سیلی به صورت افغان‌هاست

مایکل مکال، رئيس کمیته روابط خارجی کانگرس در واکنش به سخنان کرن دکر، کاردار سفارت امریکا مبنی‌بر حمایت افغان‌ها از تعامل با طالبان، گفت: «پیشنهاد این‌که امکان هرگونه تعامل با طالبان وجود دارد، به منزله سیلی به صورت مردم افغانستان است.»

مایکل مکال از اداره بایدن خواسته تحت هیچ شرایطی تعامل با طالبان را تشویق نکند.

حساب کاربری کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا به نقل از آقای مکال نوشته است که مردم افغانستان قربانی «رژیم» طالبان‌اند.

این اظهارات در واکنش به سخنان کرن دکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان بیان شده است. خانم دکر در ۱۸ حوت از دیدار خود با برخی فعالان افغان در استانبول خبر داده و در شبکه اکس نوشته: «استعداد و انرژی زیادی در اینجا آماده است تا از نقشه‌راه سیاسی و تعامل با طالبان حمایت کند.»

خانم دکر افزوده که «حمایت قوی» در میان نمایندگان جامعه مدنی از روند ادغام مجدد افغانستان به جامعه جهانی به رهبری ملل متحد وجود دارد.

در افغانستان، بسیاری از ذی‌نفعان سیاسی، فعالان حقوق زن و کنشگران مخالف تعامل جامعه جهانی با طالبان‌اند که به گونه گسترده حقوق انسانی شهروندان را نقض کرده است.

اظهارات مقام‌های جامعه جهانی از جمله امریکا و برخی چهره‌های داخلی درباره تعامل با طالبان، همواره واکنش‌برانگیز شده است.

پیشتر تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نیز گفته بود واشنگتن با استقبال از ادامه نشست‌های دوحه، خواستار روندی به رهبری ملل متحد برای تهیه نقشه‌راهی برای ادغام کامل افغانستان در نظام بین‌المللی است.

منبع

Be the first to comment on "مکال به کاردار سفارت امریکا: پیشنهاد تعامل با طالبان به منزله سیلی به صورت افغان‌هاست"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*