نخستین محموله‌ی نوشابه‌های آب انار از افغانستان به امریکا صادر شد

وزارت صنعت و تجارت افغانستان از صادرات نخستین محموله‌ی نوشابه‌های آب انار یکی از کارخانه‌های هرات به ایالات متحده امریکا خبر داده است.

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفته است که صادرات این فراورده داخلی یک گام ارزش‌مند در رشد اقتصاد کشور است.

این محموله شامل ۴۵ تُن نوشابه‌های آب انار می‌شود.

آخندزاده عبدالسلام جواد به طلوع‌نیوز گفت: «به تازگی به مقدار ۴۵ تُن نوشابه‌های آب انار شرکت پامیر کولا، در دو کانتینر به مقصد امریکا صادر شد. به همین ترتیب، صادرات نوشابه به کشورهای قزاقستان و جرمنی جریان داشته و برنامه‌های توسعه‌یی در این زمینه جریان دارد که بتوانیم صادرات خود را به کشورهای دیگر نیز گسترش بدهیم.»

همزمان با این، مسوول فروشات شرکت صادرکننده نوشابه‌های آب انار می‌گوید که این شرکت پیش از این به کشورهای آسیای میانه، امارات متحده عربی و ایران نیز صادرات داشته است.

برخی کارشناسان اقتصادی می‌گویند که افزایش صادرات فراورده‌های داخلی در کنار رشد و توسعه اقتصاد افغانستان، زمینه کار را نیز برای شمار زیادی از مردم فراهم می‌کند.

عبدالنصیر رشتیا، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «زمانی که صادرات افزایش پیدا می‌کند و حکومت زمینه و تسهیلات بیشتر را فراهم می‌سازد، در کشور دلگرمی به سرمایه‌گذاری‌ها بیش‌تر می‌شود و اعتبار سرمایه‌گذاری بلند می‌رود و در کنار آن خلق ارز صورت می‌گیرد و پول افغانی ارزش پیدا می‌کند.»

صادرات نوشابه‌های آب انار در حالی به امریکا آغاز شده است که اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با همکاری وزارت صنعت و تجارت، دومین نمایشگاه یک هفته‌یی ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه را به هدف حمایت از تولیدات داخلی کشور، با اشتراک صدها بازرگان خارجی و داخلی برگزار کرده است که امروز (شنبه) به پایان رسید.

منبع

Be the first to comment on "نخستین محموله‌ی نوشابه‌های آب انار از افغانستان به امریکا صادر شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*