هشدار ملل متحد: برخی اقلام امدادی به افغان‌های نیازمند ممکن تا ماه جون قطع شود

3
1

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در افغانستان (اوچا) از قطع‌شدن احتمالی برخی اقلام امدادی برای نیازمند ان در افغانستان هشدار داده است.

این ادارۀ ملل متحد روز یکشنبه پنجم می (۱۶ ثور) با نشر معلوماتی گفت که بین اپریل تا جون برخی منابع حیاتی سرپناه، بهداشت، مواد خوراکه، تغذیه، حفاظت و آموزش با خطر قطع شدن مواجه است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد، دلیل این چالش را کمبود بودجه خوانده و تاکید کرده است:‌ “با توجه به چالش‌های تدارکات محلی برای اقلام خاص و زمان طولانی حمل و نقل، بودجه اضافی برای حمایت از تدارکات اولیه و تحویل منابع اصلی بسیار مهم است.”

بر اساس معلومات اوچا، از اپریل تا جون سال روان میلادی، ۶.۹ میلیون دالر در بخش آموزش، ۱۲.۷ میلیون دالر در بخش سرپناه اضطراری و مواد غیرخوراکه، ۵۴.۲ میلیون دالر در بخش مصوونیت غذایی و زراعتی، ۹.۹ میلیون دالر در بخش صحت و ۳۶.۳ میلیون دالر در بخش تغذیه، نیاز است تا احتیاجات لازم برای نیازمندان افغان فراهم گردد.

همچنان اداره هماهنگی امور کمک‌های بشری گفته است که در بخش‌های دیگر همچون حفاظت از کودکان، آب آشامیدنی صحی، حفظ الصحه و سایر موارد نیز کمبود بودجه وجود دارد.

ملل متحد گفته است که در سال ۲۰۲۴، بیش از نصف جمعیت افغانستان به نحوی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

ملل متحد تاکید کرده است که از جمله تمام نیازمندان ۱۷.۳ میلیون نفر از آسیب پذیرترین افراد، به شمول کسانی که معلولیت دارند، تحت پوشش ماموریت کمک‌رسانی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که اداره‌های ملل متحد و سایر نهادهای امدادرسان به دلیلل کاهش کمک‌های جامعه جهانی برای ادامۀ برنامه‌های امدادرسانی برای افغان‌ها، با کمبود بودجه مواجه اند.

بر اساس آمار ملل متحد، از جمله ۳.۰۶ میلیارد پول مورد نیاز برای امدادرسانی به افغان‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی، تا اوایل اپریل تنها شش درصد آن از سوی جامعه جهانی فراهم شده است.

منبع

Be the first to comment on "هشدار ملل متحد: برخی اقلام امدادی به افغان‌های نیازمند ممکن تا ماه جون قطع شود"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*