وزارت خارجه امریکا: افغان‌ها می‌توانند برای دعوت اعضای خانواده هایشان درخواست کنند

وزارت خارجهٔ ایالات متحده تسهیلات تازه‌ای را ایجاد کرده است که براساس آن افغان‌های که تابعیت یا اقامت دایمی امریکا را دارند می‌توانند اعضای خانواده‌هایشان را به این کشور دعوت کنند.

در اعلامیهٔ این وزارت آمده است: “حکومت ایالات متحده متعهد به کمک به شهروندان ایالات متحده و افغان‌های مقیم ایالات متحده است تا با اعضای خانواده خود که در افغانستان باقی مانده اند یکجا شوند.”

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است: “اگر تبعه ایالات متحده هستید، همسر، فرزندان و والدین شما ممکن واجد شرایط مهاجرت فوری به ایالات متحده باشند. اتباع ایالات متحده همچنین میتوانند برای خواهر، برادر و فرزندان بالغ مجرد خود درخواست بدهند وآنها ممکن پس از دریافت ویزه، مهاجرت نمایند.”

دارندگان اقامت دایمی (گرین کارت) و افرادی که از طریق ویزهٔ ویژهٔ مهاجرت (SIV) به امریکا رفته اند نیز می‌توانند برای دعوت اعضای خانواده‌های خود درخواست بدهند.

در اعلامیه آمده است: “اگر شما مقیم دایمی قانونی هستید، همسر و فرزندان مجرد شما که زیر ۲۱ سال باشند و پسران و دختران بالغ مجرد شما ممکن است واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده باشند.”

اعلامیه می‌افزاید: “اگر شما مقیم دایمی قانونی از طریق برنامه خاص مهاجرت به افغانها هستید، همسر و فرزندان مجرد شما که زیر ۲۱ سال باشند ممکن واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده از طریق برنامه خاص مهاجرت به افغانها باشند.”

کسانیکه در چارچوب برنامهٔ اقامت موقت بشردوستانه ( Humanitarian Parole) پذیرفته شده اند،‌ یا در وهلهٔ نخست در جریان تخلیه نظامی به ایالات متحده منتقل شدند و سپس زیر برنامهٔ اقامت موقت بشر دوستانه قرار گرفتند و به تعقیب آن،‌ وضعیت محافظت موقت را به دست آورده اند،‌ نیز می‌توانند برای همسر و کودکان زیر ۲۱ سال شان که ازدواج نکرده اند، درخواست ورود و پناهندگی به ایالات متحده را بدهند.

بر اساس قانون مهاجرت و شهروندی ۱۹۶۵، کانگرس ایالات متحده روش‌های مهاجرت خانوادگی را که امروزشناخته می‌شود و قابل اجرا است،‌ تصویب کرد.

این قانون سیستمی را ایجاد کرد که به شهروندان امریکایی یا دارندگان اقامت دایمی امریکا اجازه می‌دهد تا بستگان نزدیک از جمله همسران، فرزندان خردسال مجرد و والدین شان را به اسرع وقت و بدون محدودیت کمی،‌ اسپانسر یا حمایت کنند و برای آنان درخواست پناهندگی بدهند.

شهروندان ایالات متحده و یا کسانیکه دارای اقامت دایمی امریکا استند،‌ درخواست شان را برای ادارهٔ خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) و وزارت خارجه ارسال می‌کنند و این درخواست دارای ۱۲ قدم است که باید طی مراحل شود.

زمانیکه درخواست پذیرفته شد، درخواست کنندگان اسناد سفر و اسکان مجدد ایالات متحده را دریافت خواهند کرد.

در اعلامیه همچنان آمده است: “اگر عمر شما زیر ۱۸ سال به محض ورود به ایالات متحده بود، و پس از ۱۴ اگست ۲۰۲۱ داخل ایالات متحده شده اید، پدر ومادر یا سرپرست قانونی یا خواهر و برادر مجرد زیر ۲۱ سال تان ممکن است واجد شرایط برای پذیرش در ایالات متحده به عنوان مهاجر باشند.”

شما می‌توانید معلومات بیشتر در مورد دعوت اعضای خانواده هایتان را در وبسایت وزارت خارجهٔ امریکا که به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی قابل دسترس است، بدست بیاورید.

منبع

Be the first to comment on "وزارت خارجه امریکا: افغان‌ها می‌توانند برای دعوت اعضای خانواده هایشان درخواست کنند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*