وزیر دفاع پاکستان: تروریست‌ها در افغانستان پناهگاه‌ امن دارند

خواجه آصف؛ وزیر دفاع پاکستان روز شنبه از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که جنگجویان این گروه از خاک افغانستان برای حمله به پاکستان استفاده می‌کنند.

وی همچنان گفت که پناه دادن مهاجران افغانستان در پاکستان یک «اشتباه بزرگ» برای دولت این کشور بوده است.

آصف در مصاحبه‌ای با اکسپرس نیوز گفته است: «وضعیت کنونی نگرانی‌های قابل توجهی را در خصوص فراهم کردن تسهیلات برای مهاجران افغانستان ایجاد کرده است. پاکستان تاوان پیامد پناه دادن و میزبانی از پناهجویان افغانستان را داده است.»

وزیر دفاع این کشور افزود که تروریست‌ها در افغانستان پناهگاه‌های امن دارند.

او گفت: «دولت تحریک انصاف در دوران تصدی خود مرتکب خطاهای جدی شد و مرتکب جنایات علیه دولت شد. بیش از ۳۰۰ هزار نفر به اینجا آورده شده‌اند که ۵۰۰ هزار مهاجر دیگر از قبل در اینجا حضور داشتند».

آصف گفت: «ما در چهار سال گذشته چه کرده‌‌ایم؟ اکنون ما باید راه حلی برای مساله پناهجویان افغانستان در پاکستان پیدا کنیم.»

این مقام ارشد امنیتی پاکستان گفت: «در گذشته، یک هراس افگن که در یک حمله انتحاری دست داشت به عنوان پایواز یک بیمار وارد پاکستان می‌شده است. اکنون شهروندان افغانستان نیز در چنین رویدادهایی دست دارند که غیرقابل قبول است».

آصف افزود این موضوع را در جریان آخرین سفرش به کابل با مقام‌های این کشور در میان گذاشته است.

او افزود: «دولت افغانستان نیز پیشنهاداتی را به ما ارایه کرد. پاسخ آنها منفی نبود، اما متاسفانه این حوادث در پاکستان متوقف نشده است. ما باید برای این موضوع سریعا راه حلی پیدا کنیم زیرا برای ما قابل قبول نیست. ما گزینه های مختلفی در دسترس داریم و کابل باید برای رسیدگی به این مسایل با ما تعامل داشته باشد.»

وزیر دفاع پاکستان همچنان گفت که این کشور شاهد درگیری‌های فرقه‌ای نیست، اما پاکستان بهای سنگینی از وضعیت کنونی پرداخته است.

او گفت: «جهان باید ببیند که چه اتفاقی برای آنها می افتد. ما ۳۵ سال است که با آنها همکاری می کنیم».

منبع

Be the first to comment on "وزیر دفاع پاکستان: تروریست‌ها در افغانستان پناهگاه‌ امن دارند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*