پاپ خطاب به اسراییل و حماس: ‘به نام خدا‏’ آتش‌بس کنید

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، خواستار توقف فوری جنگ میان حماس و اسراییل، ارسال کمک‌های بشری به غزه و کمک به زخمی‌شدگان شد.

پاپ روز یکشنبه پنجم نومبر (۱۴ عقرب) گفت: “همواره در مورد وضعیت فلسطین و اسراییل فکر می‌کنم، جاییکه مردم در آن زندگی خود را از دست داده اند. از شما التجا می‌کنم که به نام خدا، آتش‌بس کنید.”

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان گفت: “امیدوارم همه تلاش‌ها به خاطر جلوگیری از گسترش این جنگ به خرج داده شود. زخمی شدگان نجات داده شوند و کمک‌ها به مردم غزه رسانده شود، جاییکه وضعیت بسیار وخیم است.”

او همچنان از گروه حماس خواست که تمام گروگان‌ها را رها کنند. پاپ گفت: “بیایید در مورد کودکان فکر کنیم، همه کودکانی که در این جنگ گیر مانده اند،‌ مانند اوکراین و دیگر منازعات، آیندهٔ آنان در حال برباد شدن است.”

از هفتم اکتوبر که جنگ میان حماس و اسراییل آغاز شده است، به گفتهٔ مقامات اسراییلی تا کنون بیش از ۱۴۰۰ نفر در اسراییل کشته شده و نزدیک به ۲۴۰ اسراییلی و شهروندان کشورهای خارجی از سوی جنگجویان حماس گروگان گرفته شده اند.

در پاسخ به حملهٔ حماس، اسراییل غزه را آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده است که در اثر آن، به گفتهٔ مقام‌های صحی فلسطین،‌ نزدیک به ۹۸۰۰ نفر ، عمدتاً زنان و کودکان فلسطینی، کشته شده و ده‌ها هزار فلسطینی دیگر زخمی شده اند.

پاپ فرانسیس پیش از این نیز خواستار ایجاد یک دهلیز بشردوستانه برای کمک رسانی به غزه و نیز راه حل سیاسی دو دولت – اسراییل و فلسطین – برای پایان بخشیدن به بحران موجود شده بود.

پاپ فرانسیس گفت که در مراسم دعاخوانی امروز در حق زلزله‌زدگان نیپال، مهاجران افغان و قربانیان سیلاب‌های اخیر در ایتالیا نیز دعا کرده است.

منبع

Be the first to comment on "پاپ خطاب به اسراییل و حماس: ‘به نام خدا‏’ آتش‌بس کنید"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*