پولیس صربستان شش نفر به شمول چهار افغان را به ظن حمل سلاح دستگیر کرده است

پولیس صربستان می‌گوید که پس از تیراندازی مهاجران در نزدیکی مرز هنگری که در نتیجهٔ آن سه نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد، شش نفر به شمول چهار افغان را دستگیر کرده است.

پولیس صربستان ناوقت جمعه شب ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) گفت که افراد دستگیر شده شامل چهار شهروند افغانستان و دو شهروند ترکیه است. به گفتهٔ‌ پولیس، این شهروندان افغانستان و ترکیه به ظن حمل سلاح غیرقانونی و مواد منفجره دستگیر شده اند.

اما تا حالا مشخص نیست که آیا این افراد دستگیر شده به گلوله باری مرگبار در نزدیکی مرز میان صربستان و هنگری متهم خواهند شده یا نه.

درگیری مشکوک اوایل صبح جمعه میان گروه‌های مهاجر در یکی از گدام‌های متروکه در نزدیکی روستای هورگوس واقع در ولایت خودمختار وویودینای صربستان رخ داد.

به تعقیب این درگیری، پولیس به این ساحه هجوم برد و دو تفنگ خودکار و مقداری مهمات را ضبط کرد. پولیس صربستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هنگام عملیات در این منطقه،‌۷۹ مهاجر را نیز پیدا کرد و آنان به مراکز “پذیرایی” انتقال داده شدند.

خشونت و درگیری های مسلحانه اکنون در مرز صربستان و هنگری به صورت معمول رخ می‌دهد، جایی که هزاران مهاجر برای عبور از اتحادیه اروپا از قاچاقچیان کمک می خواهند.

پولیس صربستان در ماه‌های اخیر حملات متعددی را در مناطق مرزی انجام داده و قاچاقچیان مظنون را بازداشت کرده و اسلحه‌ها را کشف و ضبط کرده است. در همین حال، تلویزیون دولتی آر‌تی‌اس صربستان، از قول الکساندر ووچیچ، رییس جمهور آن کشور گزارش داده که به اردوی کشورش دستور داده تا به این مشکل رسیدگی کند

منطقه مرزی صربستان و هنگری بخشی از مسیر مهاجرت زمینی بالکان به اروپای غربی است که با عبور از ترکیه به یونان و بلغاریا، و سپس به مقدونیه شمالی، صربستان و بوسنیا امتداد دارد.

حکومت کنونی هنگری با جدیت مخالف پذیرش مهاجران است. این کشور به خاطر جلوگیری از ورود مهاجران، حصار‌های سیم‌خاردار را در امتداد مرز خود با صربستان نصب کرده است.

با آنهم، باندهای قاچاق انسان در منطقه مرزی افزایش یافته و در اغلب حالات آنان به منظور افزایش کنترول شان در منطقه با هم درگیر می شوند.

منبع

Be the first to comment on "پولیس صربستان شش نفر به شمول چهار افغان را به ظن حمل سلاح دستگیر کرده است"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*