گلوله‌باری در ایالات متحده شش کشته و چهار زخمی برجا گذاشت

مقام‌ها در ایالت تکزاس ایالات متحده روز چهارشنبه ششم دسمبر (۱۵ قوس) گفتند که گلوله‌باری‌ها در شهر های آستن و سان انتونیو در این ایالت منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن کم از کم چهار نفر دیگر شده است.

پولیس تکزاس گفته است که یک مرد حدود ۳۰ ساله به ظن انجام این گلوله‌باری‌های مرگبار که در طول روز سه شنبه پنجم دسمبر به وقوع پیوست، بازداشت شده است.

رابین هندرسن، رییس پولیس تکزاس در یک کنفرانس خبری گفت: “باور داریم که یک مظنون هر دو حمله [آستن و سان انتونیو] را انجام داده است.”

هندرسن گفت که مظنون در هنگام بازداشت اسلحه با خود داشت و اکنون به اتهام قتل در بازداشت پولیس به سر می‌برد.

در سال روان که هنوز بیش از سه هفتۀ دیگر به پایان آن باقی مانده است، ۳۸ مورد گلوله‌باری و کشتار جمعی- که تلفات آن بیشتر از چهار نفر باشد – در ایالات متحده ثبت شده است. این رقم از سال ۲۰۰۶ به اینسو پیشینه نداشته است.

مرگبارترین گلوله‌باری جمعی سال ۲۰۲۳ در اکتوبر سال روان در شهر لویستون ایالت مین به وقوع پیوست که در آن یک مهاجم مسلح ۱۸ نفر را کشت و ۱۳ نفر دیگر را زخمی کرد.

گلوله‌باری در ایالات متحده یک امر معمول است، کشوریکه شمار اسلحه در آن بیشتر از جمعیت آن است. حق ملکیت اسلحه که در قانون اساسی ایالات متحده صراحت دارد، به یک بحث داغ سیاسی میان احزاب رقیب در امریکا مبدل شده است.

قصر سفید در سپتمبر سال روان دفتر مبارزه با خشونت مسلحانه را ایجاد کرد که هدف ویژۀ آن کاهش شمار مرگ‌های ناشی از خشونت مسلحانه می‌باشد.

اکثر قانونگذاران دموکرات در کانگرس ایالات متحده خواستار وضع محدودیت‌بیشتر بر ملکیت اسلحه اند، اما جمهوریخواهان با این طرح مخالف اند.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه از اول جنوری تا ششم دسمبر سال روان بیش از۴۰هزار نفر در خشونت‌های مرتبط به اسلحه در ایالات متحده کشته شده اند که در این میان ۲۲۴۴۰ نفر در اثر خودکشی با اسلحه جان باخته اند.

منبع

Be the first to comment on "گلوله‌باری در ایالات متحده شش کشته و چهار زخمی برجا گذاشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*