گلوله باری در پایتخت جمهوری چک ۱۵ کشته برجا گذاشت

مقام‌ها در جمهوری چک گفته اند که یک مهاجم مسلح روز پنجشنبه ۲۱ دسمبر (۳۰ قوس) در یکی از دانشگاه‌های شهر پراگ، پایتخت آن کشور به گلوله‌باری پرداخته و پیش از آنکه از پا در آید، کم از کم ۱۵ نفر را کشت و ۲۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

مارتین ووندراسیک، رییس پولیس پراگ در محل این رویداد به خبرنگاران گفت که مهاجم که ۲۴ سال عمر دارد، دانشجوی این دانشگاه بود. او افزود که این رویداد با “تروریزم بین‌المللی” ربطی ندارد.

به گفتهٔ ووندراسیک، پیش از آنکه این گلوله‌باری به وقوع بپیوندد، پولیس در جستجوی مهاجم بود، چون به گفتهٔ وی پولیس جسد پدر این مهاجم را در روستایی در غرب پراگ پیدا کرده بود.

این رویداد مرگبار حوالی ساعت سه پس از چاشت به وقت محل، در یک ساحهٔ‌ تاریخی شهر پراگ سبب شد که مقام‌ها به مردم هشدار بدهند که در داخل خانه‌های شان بمانند.

گلوله‌باری در فاکولتهٔ هنرهای دانشگاه چارلز به وقوع پیوست که در نزدیکی عمده‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پراگ موقعیت دارد.

پیتر پاول، رییس جمهور چک گفته است که به خاطر این رویداد به شدت تکان خورده و با خانواده‌ها و بستگان قربانیان ابراز تسلیت و همدردی کرده است.

در پی این رویداد، پیتر فیالا، صدر اعظم جمهوری چک سفر برنامه‌ریزی شده‌اش را به شرق آن کشور لغو کرد. از زمان تاسیس جمهوری چک در سال ۱۹۹۳ میلادی، این مرگبارترین مورد گلوله‌باری در آن کشور بوده است.

با آنکه بروز چنین رویدادها در جمهوری چک زیاد معمول نبوده است، این کشور در چند سال اخیر شاهد چند مورد گلوله‌باری و کشتار دسته‌جمعی بوده است.

در دسمبر ۲۰۱۹ یک مهاجم مسلح ۴۲ ساله، شش نفر را در اتاق انتظار یک شفاخانه در شهر اوستراوا در شرق جمهوری چک کشت و چند ساعت بعد به ضرب گلوله خودکشی کرد.

در سال ۲۰۱۵، یک مهاجم مسلح که ۶۵ سال عمر داشت، هشت نفر را در یک رستوران در شهر اوهرسکی برود در شرق اوکراین کشت و سپس خودکشی کرد.

منبع

Be the first to comment on "گلوله باری در پایتخت جمهوری چک ۱۵ کشته برجا گذاشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*