یک زوج هندی عضو داعش و طراح ۱۰۰ انفجار در دهلی به ۲۰ سال زندان محکوم شد 

دادگاهی در هند یک‌ زوج هندی عضو داعش را که براساس گزارش پولیس این کشور طراح دست‌کم ۱۰۰ انفجار در دهلی‌نو، پایتخت این کشور استند و از فرماندهان این گروه در افغانستان و سوریه دستور می‌گرفتند را پس از چهار سال بلاتکلیفی مجرم شناخت.

روزنامه تایمز هند روز جمعه، ۱۰ می، گزارش داده است که این زوج با نام‌های جهان‌جب سامی و حنا بشیر بیگ در سال ۲۰۱۹ از جامو و کشمیر به دهلی نقل مکان کرده و دست به فعالیت‌های تروریستی زده بودند.

سامی و بایگ هردو یک سال پس از نقل مکان به دهلی در مارچ ۲۰۲۰ به دلیل فعالیت‌های تروریستی و تلاش برای انجام دست‌کم ۱۰۰ حمله در این شهر بازداشت و روانه زندان شدند.

پولیس هند گفته است که آنان که برای یک شرکت مستقر در بریتانیا کار می‌کردند و برای فعالیت‌های تروریستی از رهبران‌شان در سوریه و افغانستان دستور می‌گرفتند.

دادگاه هند اکنون‌ پس از حدود چهار سال این زوج را به ۲۰ سال زندان محکوم کرده است.

جهان‌جب سامی به ۲۰ سال و همسرش بیگ به ۱۴ سال زندان محکوم شده‌ است.

سامی تابستان ۲۰۱۹ از طریق یک شبکه اجتماعی رمزنگاری شده به داعش شاخه هند گرویده بود.

این زوج هندی همچنان در ایجاد یک مجله آنلاین زیر نام «صوت‌الهند» دست داشت و طبق گزارش پولیس از حذیفه الپاکستانی، یک فرمانده داعش که در سال ۲۰۱۹ در ولایت ننگرهار کشته شد، دستور می‌گرفت و نخستین مقالات این مجله نیز در توصیف از وی نشر شده است.

این زوج عضو داعش در حالی محاکمه می‌شوند که طی سه سال گذشته هند بارها نسبت به تهدید تروریسم، به‌ویژه داعش از افغانستان هشدار داده است.

منبع

Be the first to comment on "یک زوج هندی عضو داعش و طراح ۱۰۰ انفجار در دهلی به ۲۰ سال زندان محکوم شد "

Leave a comment

Your email address will not be published.


*