۹۲ تن کمک بشری اتحادیه اروپا برای زلزله‌زدگان به هرات رسید

نهاد حفاظت مدنی اروپا و عملیات کمک‌های بشردوستانه (ECHO) می‌گوید که ۹۲ تن کمک‌های بشری اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۳۰ اکتوبر (هشتم عقرب) به هرات رسیده است.

این نهاد در اعلامیه‌ای گفته است که اتحادیه اروپا ۵۷ تن کمک را از ذخایر خود از دوبی اهدا کرده است که شامل کمپل و بسته‌های زمستانی برای خیمه‌ها است و ۲۰ تن دوا و ۱۵ تن غذا نیز شامل آن است که به سازمان جهانی صحت و برنامه جهانی غذا تحویل داده شد.

یانز لنارچیچ، کمیشنر مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفته است: “در پی وقوع زلزله‌های ویرانگر اخیر در افغانستان، اتحادیه اروپا مصمم است که کمک‌ها خود را از مردم نیازمند افغانستان ارایه و از آنها حمایت کند. ما با هم متحد می‌شویم تا کمک‌های سریع، ملموس و موثر ارائه دهیم، که تجسم همبستگی و تعهد ما برای کمک به آسیب‌دیدگان در بازسازی زندگی‌شان است”.

در اعلامیه ایکو آمده که قرار است پرواز دوم و سوم به زودی از بریندیسی ایتالیا و دوبی به هرات و کابل انجام شود که شامل کمک‌های غیرنقدی ایرلند، ایتالیا و شرکای بشردوستانه اتحادیه اروپا است. ایکو گفته است که فرانسه در انتقال و انبار کردن این کمک‌ها همکاری خواهد کرد.

ایکو افزوده است که پس از وقوع اولین زلزله در هفتم اکتوبر در افغانستان، اتحادیه اروپا بسته کمک‌های بشردوستانه را تصویب کرد که شامل ۲.۵ میلیون یورو بودجه برای شرکای بشردوستانه در محل و همچنین ارایه کمک های غیرنقدی از ذخایر این اتحادیه می‌شود.

بر اساس معلومات ایکو با پروازهای برنامه‌ریزی شده، مجموع حمایت اتحادیه اروپا در پاسخ به زلزله به ۴.۵ میلیون یورو می‌رسد.

کمک جاپان

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد از کمک یک میلیون دالری جاپان برای ارایه کمک‌های غذایی اضطراری به زلزله‌زدگان هرات خبر داده است.

این ادارۀ ملل متحد ناوقت دوشنبه ۳۰ اکتوبر (هشتم عقرب) با نشر اعلامیه‌ای، این کمک جاپان را برای امدادرسانی به ۳۳هزار زلزله‌زده در هرات حیاتی خوانده است.

تاکاتوشی کورومیا، سفیر جاپان در افغانستان گفته است که کشورش حامی ثابت‌قدم مردم افغانستان است و پس از وقوع زلزله‌های پیهم ویرانگر در هرات با زلزله‌زدگان همبستگی خود را نشان می‌دهد.

او گفته است: “ما وخامت وضعیت در ولایت هرات را درک می‌کنیم و کاملا متعهد هستیم که دست حمایت خود را برای کمک به بازسازی زندگی و جوامع دراز کنیم”.

هرالد منهارت، معاون برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که زلزله‌های پیهم در حالی رخ می‌دهد که در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر در سراسر افغانستان نمی‌دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تامین می‌شود و برنامه جهانی غذا تنها می‌تواند از سه میلیون نیازمند افغان به دلیل بحران مالی حمایت کند.

منهارت افزوده که برنامه جهانی غذا نیاز داشت که برای رسیدگی به زلزله‌زگان از برنامه‌های دیگر خود بودجه کسر کند.

او گفته است: “این کمک اخیر جاپان برای تلاش ما برای کمک به آسیب پذیرترین خانواده‌ها حیاتی است. این کمک به طور قابل توجهی تلاش‌های برنامه جهانی غذا را برای تامین امنیت غذایی، بازگرداندن کرامت و کمک به مردم در ولایت هرات برای بازسازی زندگی شان در پی این فاجعه تقویت می‌کند”.

بر اساس گزارش اداره زمین‌شناسی ایالات متحد بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی ۶.۳ ریکتری ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش ملل متحد ۱.۶ میلیون نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر را به کمک‌های فوری بشری نیازمند کرد.

اداره انکشافی ملل متحد گزارش داده است که علاوه بر ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی، این رویداد طبیعی بیش از ۶۶هزار نفر را به طور مستقیم متضرر کرده و ۵۱۳ روستا را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس معلومات دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد تا تاریخ ۲۴ اکتوبر ۲۴.۳ میلیون دالر تعهد کمک به زلزله‌زدگان دریافت شده است، اما هنوز هم بیش از ۶۹ میلیون دالر بودجه کمبود است.

پیش از این، ملل متحد برای رسیدگی به نیازهای حیاتی و حساس جمعیتی که بیشترین آسیب را در فصل زمستان دارند، در مجموع، ۹۳.۶ میلیون دالر تقاضا کرده بود. این پول برای انجام سریع فعالیت‌های واکنش نجات‌بخش و حمایت از ۱۱۴هزار نفر نیازمند طی شش ماه آینده هزینه خواهد شد.

منبع

Be the first to comment on "۹۲ تن کمک بشری اتحادیه اروپا برای زلزله‌زدگان به هرات رسید"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*