انفجار انتحاری در پاکستان ۳۹ کشته و ۱۲۳ زخمی برجا گذاشت

مقام‌های پاکستانی گفته اند که کم از کم ۳۹ نفر در اثر حملهٔ انتحاری بر یک گردهمایی سیاسی در ایالت خیبرپشتونخوا پاکستان کشته و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله روز یکشنبه ۳۰ جولای (هشتم اسد) زمانی به وقوع پیوست که بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای حزب جمعیت علمای اسلام، شاخهٔ‌ مولانا فضل الرحمان، در یک گردهمایی در شهر خار در شهر باجور جمع شده بودند.

ریاض انور، وزیر صحت ایالت خیبرپشتونخواه به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت:‌ “تایید کرده می‌توانم که ۳۹ جسد و ۱۲۳ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده اند که وضعیت ۱۷ زخمی وخیم است.”

تصاویر محل انفجار که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است، اجساد زیادی را در ساحه نشان می‌دهد که توسط امدادرسانان به امبولانس‌ها منتقل می‌شوند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است، اما گروه دولت اسلامی (داعش) چندین حمله را علیه اعضای حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان انجام داده است.

جمعیت علمای اسلام شبکهٔ گسترده‌ای از مدارس دینی و مساجد در شمال و غرب پاکستان دارد.

حکومت سرست افغانستان با نشر بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده و آن را جنایت توجیه ناپذیر خوانده است.

عارف علوی، رییس جمهور، شهباز شریف، صدر اعظم، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه و سراج الحق، رهبر حزب جمعیت اسلامی و برخی دیگر از مقام‌ها و سیاستمداران پاکستان حمله بر گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام را محکوم کرده اند.

پس از مسلط شدن این گروه بر افغانستان، پاکستان شاهد افزایش خشونت‌ها و حملات تندروان بوده است. بیشتر حملات در ایالت خیبرپشتونخوا،‌ جاییکه تحریک طالبان پاکستان فعال است، به وقوع پیوسته است.

گزارش‌های پولیس و نهادهای تحقیقاتی در پاکستان حاکی از آن است که در یک سال گذشته در ایالت خیبرپشتونخوا بیش از ۶۶۰ حملهٔ دهشت افگنی صورت گرفته است.

در جنوری سال روان در حملهٔ انتحاری یک مهاجم مرتبط به تحریک طالبان پاکستان در یک مسجد در داخل یک مجتمع پولیس در شهر پشاور بیش از ۸۰ نفر، عمدتاً منسوبین پولیس،‌ کشته شدند.

منبع

Be the first to comment on "انفجار انتحاری در پاکستان ۳۹ کشته و ۱۲۳ زخمی برجا گذاشت"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*