سه محصل فلسطینی تبار در ایالت ورمانت امریکا به ضرب گلوله زخمی شدند

مقامات امنیتی ایالات متحده روز یکشنبه ۲۶ نومبر (پنجم قوس) گفتند که سه مرد جوان فلسطینی تبار در منطقهٔ برلینگتون ایالت ورمانت امریکا به ضرب گلوله زخمی شدند.

پولیس ورمانت گفته است که وضعیت یکی از این زخمیان وخیم است و تحقیقات در مورد این رویداد به عنوان یک جرم احتمالی ناشی از نفرت آغاز شده است.

جون مراد، مسوول پولیس برلینگتون، گفته است که این گلوله‌باری ساعت ۰۶:۳۰ دقیقه شام به وقت محل در نزدیکی پوهنتون ورمانت رخ داد و پولیس سپس جیسن ایتان ۴۸ ساله را که مظنون این قضیه شناسایی شده است، بازداشت کرد.

پولیس با نشر اعلامیه‌ای گفته است که وضعیت دو نفر از زخمیان قناعت‌بخش است، اما وضعیت یکی از آنان ”بسیار زیاد وخیم” است. این سه جوان فلسطینی‌تبار که همهٔ‌شان ۲۰ سال سن دارند، در حالی بازدید خانهٔ نزدیکان یکی از قربانیان بودند و هنگام قدم زدن، با یک مرد سفید پوست مواجه شدند که تفنگچه در دست داشت.

در این اعلامیه گفته شده است که حمله کننده، بدون اینکه صحبت کند، دست‌کم چهار مرمی به سمت قربانیان فیر کرد.

مراد گفته است که هر سه قربانی فلسطینی‌ تبار استند و نفر آنان شهروندی ایالات متحده را دارند و یکی از آنان دارندهٔ اقامت دایمی امریکا است. دو نفر از این جوانان دستمال‌های سیاه و سفید فلسطینیان را بر گردن آویخته بودند.

کمیتهٔ‌ مبارزه با تبعیض امریکایی‌‌- عرب‌، روز یکشنبه با نشر اعلامیه‌ای گفت که چنین به نظر می‌رسد که این افراد به دلیل این که عرب هستند، هدف قرار گرفته اند.

این کمیته گفته است که حمله کننده با سردادن فریاد قربانیان خود را آزار و اذیت کرده و سپس بالای آنان فیر کرد.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده یا اف‌بی‌ای گفته است که از این رویداد آگاهی دارد. سارا روان، سخنگوی اف‌بی‌آی مستقر در البانی، نیویورک، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اگر تحقیقات محلی به این نتیجه برسد که در این رویداد از قوانین فدرال تخطی شده است، اف‌بی‌آی آماده است در مورد تحقیق کند.

قصر سفید گفته است که به جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، در مورد این رویداد معلومات ارایه شده است.

پیش از این، شورای روابط اسلامی امریکا برای معلوماتی که سبب دستگیری یا محکومیت عامل حمله کننده شود، ۱۰ هزار دلار انعام پیشنهاد کرده بود.

برنی سندرز، سناتور مستقل از ایالت ورمانت، این حمله را محکوم کرده است.

سندرز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که گلوله باری بر سه جوان فلسطینی در منطقهٔ برلینگتون ایالت ورمانت بسیار تکان دهنده و ناراحت کننده است. او گفت:‌ ”نفرت در اینجا و یا هر جایی دیگر جا ندارد. منتظر تحقیقات کامل استم.”

با افزایش تلفات جنگ میان اسراییل و گروه حماس،‌ در نوار غزه، مظاهرات و تنش در ایالات متحده نیز گسترش یافته است.

منبع

Be the first to comment on "سه محصل فلسطینی تبار در ایالت ورمانت امریکا به ضرب گلوله زخمی شدند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*