مولانا فضل‌الرحمن ادعای ورود هراس‌افگنان از افغانستان به پاکستان را رد کرد

4
3

مولانا فضل‌الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان ادعای مقام‌های پاکستانی در باره ورود هراس‌افگنان از
افغانستان به پاکستان را رد کرده است.
رهبر جمعیت علمای پاکستان هم‌چنان گفته است که پاکستان در بیست سال گذشته حریم هوایی اش را در اختیار امریکا قرار داده بود تا به بخش‌های مرزی افغانستان حمله کند.
مولانا فضل‌الرحمن گفته است: «پایگاه دادند تا به افغان‌ها حمله کنند، فضا دادند تا به افغان‌ها حمله کنند. آیا تا به حال آن‌ها از شما شکایت کرده‌اند که چرا هواپیماها از فرودگاه‌های شما بُلند می‌شوند و به ما حمله می‌کنند. نه از هواپیماها شکایت کردند، نه از بمباران. بیست سال با هواپیماهای خود هزاران نفر را نابود کردید، قبایل را نابود کردید.»
با این حال امارت اسلامی گفته است که رویدادهای ضد امنیت در پاکستان هیچ پیوندی به افغانستان ندارد و این کشور باید ریشه رویدادهای ضد امنیت را در خاک خود جست‌وجو کند.
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفت: «گاهی وقت‌ها که در آن‌جا ناامنی وجود دارد و یا سر می‌زند، ربط به افغانستان ندارد چون تمام حوادث در خاک آنان در صوبه‌های مختلف صورت می‌گیرد یعنی صدها کیلومتر دورتر از خط دیورند واقع می‌شود.»
در پی افزایش رویدادهای ضدامنیت در بیشتر از دو سال پسین در پاکستان، مقام‌های ارشد نطامی و سیاسی این کشور هرازگاهی ادعا کرده‌اند که خاک افغانستان ضد این کشور کار گرفته می‌شود.
ناصر شفیق آگاه مسایل سیاسی به طلوع‌نیوز گفت: «موضوع تی‌تی‌پی یک موضوع داخلی پاکستان است. بدون این‌که از آن پروژه ساخته شود، بهتر است که افغانستان و پاکستان به عنوان کشورهای همسایه و اسلامی، ثبات سیاسی و امنیت یک‌دیگر را در این جست‌وجو کنند که به خواست‌های مردم تسلیم شوند.»
این در حالی‌ست که رویدادهای ضد امنیت در پاکستان در نزدیک به سه سال پسین بر روابط میان کابل و اسلام‌آباد سایه افگنده است.

منبع

Be the first to comment on "مولانا فضل‌الرحمن ادعای ورود هراس‌افگنان از افغانستان به پاکستان را رد کرد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*