هزاران زندانی خالکوبی شده به زندان بزرگ السالوادور منتقل شدند

اولین گروه ۲۰۰۰ نفری از مظنونان باند‌ها و دارو‌دسته‌های تبهکار السالوادور به زندان بزرگ جدیدی منتقل شدند. این اقدام محور اصلی برنامه نجیب ابوکیله (بقیله) رئیس‌جمهور این کشور برای مبارزه با تبهکاری‌های سازمان‌یافته است.

ده‌ها‌هزار نفر از تبهکاران و اعضای دار‌و‌دسته‌ها در پی وضعیت اضطراری این کشور و افزایش قتل و کشتار و جرایم خشونت‌آمیز دستگیر شده‌اند.

تصویری از زندانیان نیمه برهنه
توضیح تصویر،این زندان ظرفیت بیش از ۴۰٫۰۰۰ زندانی دارد

تصاویر گروه عظیم زندانی‌ها را نشان می‌دهد که با پاهای برهنه و بدن‌هایی پوشیده از خالکوبی‌ها و تتو‌های گوناگون به داخل زندان هدایت می‌شوند.

زندانیان در صف
زندانیانی که نیمه برهنه خم شده‌اند

زندانی‌ها را پیش از انتقال به سلول‌ها با سرهای تراشیده تنگ کنار هم بر زمین نشانده‌اند و دست‌های آنها را پشت سرشان بسته‌اند.

زندانیان در هم فشرده نشسته‌اند

ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور در توئیتی اعلام کرد که سحرگاه امروز اولین گروه ۲۰۰۰ نفری مظنونان دستگیر شدند و به مرکز مهار تروریسم که به‌گفتهٔ او بزرگ‌ترین زندان در دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی است، منتقل شده‌اند.

«این مکان خانه جدید آنها خواهد بود و همه با هم تا چند دهه در زندان خواهند ماند تا نتوانند دیگر به مردم کشور آسیب و صدمه بزنند».

زندانیان نیمه برهنه نشسته
چند زندانی در گوشه دیوار و یک پلیس
پلیس به یک زندانی دستبند می‌زند

این زندان عظیم در تکولوکا واقع در ۷۴ کیلومتری جنوب‌شرقی پایتخت السالوادور قرار دارد که از هشت ساختمان اصلی تشکیل شده است. بنا‌به‌گفتهٔ دولت السالوادور این زندان ۳۲ سلول حدود ۱۰۰ متر‌مربعی دارد که در هر‌کدام بیش از ۱۰۰ زندانی نگهداری می‌شود.

هر سلول فقط دو توالت و دستشویی دارد.

زندانیان در هم فشرده رو به دیوار
محوط درون زندان زندانیان در صف
زندانیان به صف درهم فشرده

رئیس‌‌جمهور نجیب ابوکیله در ماه مارس وضعیت اضطراری «مبارزه با تبهکاران» را اعلام کرد که چندین بار مهلت آن تمدید شده است.

وضعیت اضطراری در این کشور بحث‌‌برانگیز بوده است چون با برخی حقوق اساسی شهروندان منافات دارد برای مثال نیرو‌های امنیتی حق دارند بدون هیچ حکمی مظنونان را دستگیر کنند.

زندانیان در صف بهم فشرده
زندانیان در صف نشسته و بهم فشرده

بیش از ۶۴٫۰۰۰ از افراد مظنون در عملیات مبارزه با تبهکاری در السالوادور دستگیر شده‌اند.

سازمان‌های حقوق‌بشری معتقدند با این سیاست و در جریان این عملیات افراد بی‌گناهی هم دستگیر شده‌‌اند اما عملیات ضد‌تبهکاری ابو‌کیله هنوز در میان السالوادوری‌ها محبوب است.

منبع

Be the first to comment on "هزاران زندانی خالکوبی شده به زندان بزرگ السالوادور منتقل شدند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*