کمک ۸۵ میلیون دالری امریکا به ترکیه و سوریه

امریکا به ترکیه و سوریه کمک ۸۵ میلیون دالری اعلام کرد
امریکا به ترکیه و سوریه کمک ۸۵ میلیون دالری اعلام کرد

امریکا روز پنجشنبه نهم فبروری (۲۰ دلو) بستهٔ کمکی ۸۵ میلیون دالری را برای ترکیه و سوریه در حالی اعلام کرد که شمار تلفات ناشی از زلزلهٔ مرگبار در این کشورها به بیش از ۲۱ هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده همچنان گفته است که به گونهٔ موقت برخی از تعزیرات وضع شده بر دمشق را نیز رفع می‌کند.

ادارهٔ انکشاف بین المللی ایالات متحده گفت که این مقدار پول به شرکایش در این کشور‌ها داده خواهد شد تا کمک‌های فوری را به میلیون‌ها نفر در این کشورها برسانند. این کمک‌ها شامل مواد غذایی، سرپناه و خدمات اضطراری صحی خواهد بود.

از این پول در بخش فراهم آوری آب آشامیدنی و حفظ الصحه نیز کار گرفته خواهد شد تا از شیوع بیماری‌ها جلوگیری شود.

این در حالی است که انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، از طریق تیلفون با مولود چاوش اوغلو، همتای ترکی‌اش، در مورد نیازمندی‌های ترکیه صحبت کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا، گفت که “ما افتخار داریم که در تلاش‌های جهانی برای کمک با ترکیه می‌پیوندیم”. او افزود که ترکیه در گذشته با چندین کشور دیگر در بخش نجات بشری کمک کرده است.

این در حالی است که وزارت مالیهٔ ایالات متحده اعلام کرد که به گونهٔ موقت تعزیرات بر سوریه را به این امیدواری رفع می‌کند که کمک‌ها هر چه زودتر به آسیب دیدگان زلزله در این کشور برسد.

این وزارت با نشر اعلامیهٔ گفت که این اقدام برای ۱۸۰ روز تمامی داد و ستد‌های مرتبط به امداد‌های زلزله را مجاز قرار می‌دهد، داد و ستد‌های که قبلاً در پی تحریم‌ها غیر مجاز بود.

ایالات متحده تیم‌های نجات را به ترکیه فرستاده و وسایل کانکریت شکن، جنراتور‌ها، سیستم‌های پاک کردن آب و هلیکوپترها را به این کشور فراهم کرده است.

ادارهٔ انکشاف بین المللی ایالات متحده در اعلامیه‌ای گفته است که تیم‌های نجات امریکایی بر ساحاتی تمرکز دارند که بیشتر در نتیجهٔ زلزله متلاشی شده است.

این تیم‌ها در تلاش برای یافتن بازماندگان از سگ‌ها، کمره‌ها و وسایر سمعی استفاده می‌کنند.

ایالات متحده همچنان برای انتقال مواد، هلیکوپتر‌های بلک‌هاک و شینوک را به ترکیه فرستاده است.

وزیر خارجهٔ ایالات متحده گفت که از بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، می‌خواهد تا فوراً اجازه دهد کمک‌ها از طریق تمامی گذرگاه‌های مرزی وارد شده و در ساحات صدمه دیده توزیع شود. او همچنان خواستار دسترسی کارمندان بشری به تمامی نیازمندان در سوریه شده است.

منبع

 

Be the first to comment on "کمک ۸۵ میلیون دالری امریکا به ترکیه و سوریه"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*