داکتر پاکستانی که می‌خواست داعش را حمایت کند در امریکا به ۱۸ سال زندان محکوم شد

یک داکتر پاکستانی که می‌خواست با گروه داعش بپیوندد و در سوریه به نفع این گروه تروریستی بجنگد در ایالت منیسوتا به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

محمد مسعود برای انجام حملات در داخل خاک امریکا اظهار آمادگی کرده بود.

پال مگنوسن، قاضی محکمهٔ ابتداییهٔ در شهر سنت‌پال ایالت منیسوتا، مسعود را به زندان محکوم کرد.

این شهروند ۳۱ سالهٔ پاکستان یک سال پیش به تلاش برای فراهم آوری مواد حمایوی به یک سازمان تروریستی خارجی، اعتراف کرده بود.

سارنوالان گفتند که او در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد از امریکا از طریق اردن به سوریه برود، اما ناکام ماند.

مسعود سپس توافق کرد تا از مینیاپولس به لاس انجلس پرواز کند، جاییکه فردی به او تعهد کرده بود که در یک کشتی باربری وی را به قلمرو داعش انتقال دهد.

اما اداره تحقیقات فدرال (FBI) وی را به تاریخ ۱۹ مارچ ۲۰۲۰ در میدان هوایی مینیاپولس بازداشت کرد.

بر اساس معلومات سارنوالان، این شهروند پاکستان با ویزهٔ کار به ایالات متحده آمده بود. سارنوالان گفتند که مسعود چندین بار با مخبرین اداره تحقیقات فدرال به این باور صحبت کرده بود که گویا آنان اعضای داعش بودند.

مسعود همچنان با گروه داعش و رهبر آن بیعت کرده بود.

کارمندان اف‌بی‌آی پس از آن در مورد مسعود تحقیقات را آغاز کردند که وی در یک رسانه‌ٔ اجتماعی مطالبی رمزگذاری شده را نشر کرده بود که حمایت او را از داعش نشان می‌داد.

بر اساس معلومات این اداره، مسعود به یکی از مخبرین گفته بود که وی داکتر است، پاسپورت پاکستانی دارد و می‌خواهد به سوریه، عراق یا شمال ایران سفر کند و در آنجا در خط مقدم جبهه بجنگد و “برادران زخمی” را کمک کند.

مسعود در یک کلنیک به صفت پژوهشگر کار می‌کرد. این کلنیک اشتغال وی را تایید کرد، اما گفت که در زمان بازداشت در آنجا مصروف کار نبود.

گروه دولت اسلامی (داعش) در سال ۲۰۱۴ بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را تصرف کرد و جنگجویان را از سراسر جهان جذب کرد. اما در سال ۲۰۱۹ قلمروهای تحت تسلطش را از دست داد.

بر اساس معلومات هفتهٔ گذشته کارشناسان ملل متحد، این گروه هنوز هم در این ساحات ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ عضو دارد که در حال حاضر تهدید‌های جدی تروریستی را در افغانستان به میان آورده است.

اما طالبان که اکنون بر افغانستان مسلط اند، این گزارش را رد کرده اند.

منبع

Be the first to comment on "داکتر پاکستانی که می‌خواست داعش را حمایت کند در امریکا به ۱۸ سال زندان محکوم شد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*