نزدیک به ۳۶ هزار افغان تازه‌وارد به امریکا در وظایف مرتبط به مسلک خود گماشته شده اند

یک نهاد فعال در امور مهاجرین در ایالات متحدهٔ امریکا به نام “اپ واردلی گلوبل” گفته است که شماری افغان‌های مسکلی که تازه به امریکا آمده اند،‌ در وظایف مرتبط به حرفهٔ خود استخدام شده و توانسته اند زندگی با ثبات را آغاز کنند.

بر اساس گزارش تازهٔ این نهاد، این افغان‌ها که شمار آنان نزدیک به ۳۶ هزار نفر می‌رسد،‌سالانه نزدیک ۱.۷۱ میلیارد دالر عاید دارند و به حکومت امریکا نزدیک ۲۲۷ میلیون دالر مالیه پرداخته اند.

نهاد “اپ واردلی گلوبل” این گزارش را در همکاری با نهادی به نام “تخلیه همکاران افغان” تهیه کرده است. نهاد تخلیهٔ همکاران افغان یک ایتلاف متشکل از ۱۵۰ سازمان است که در بخش اسکان مجدد افغان های تازه‌وارد در امریکا کار می‌کند.

جینا کراوس ویلمر، رییس اجرایی نهاد اپ واردلی گلوبل، گفت: “افغان‌ها دنبال کار استند و ما با همه درین زمینه کار می کنیم. تخمین ما این است که تا اکنون نزدیک ۹۰ هزار افغان از افغانستان تخلیه شده و یک برسوم حصه این افراد سابقه مسلکی و مهارت زبان انگلیسی دارند. کار ما برای کمک به این افراد متمرکز است تا آنها نظر به سابقه کاری خود در کارهای مسلکی در امریکا جذب شوند.”

“اپ واردلی گلوبل” که یک نهاد غیر انتفاعی است، خدمات رایگان کاریابی را برای افغان‌های مسلکی فراهم می‌کند. در گزارش این نهاد آمده است که مهاجرین تازه وارد افغان تحصیل کرده استند و حدود ۴۴ درصد آنها درجه لیسانس یا ماستری دارند که بیشتر از دو برابر اوسط عمومی در امریکا است.

خانم ویلمر گفت:”ما تا اکنون نزدیک ۵۰۰ افغان را با مهارت های مسلکی کمک کردیم. به این معنی که آنان توانسته اند سالانه الی ۶۰ هزار دالر عاید بدست بیاورند و هم اکنون سالانه حدود ۳۰ میلیون دالر به اقتصاد امریکا اضافه می‌کنند که بازتاب دهنده حکایت بزرگ موفقیت آنها است.”

فرزانه جمال زاده، یکی از افغان های تازه وارد به امریکا است که به کمک نهاد اپ واردلی گلوبل و نظر به سابقه کاری خود در یک پروژهٔ توانمند سازی زنان در اداره خدمات انکشافی ایالات متحده (یو اس اید) وظیفه مسلکی پیدا کرده است.

او به صدای امریکا گفت: “وقتی به امریکا آمدم تجربه کار در این جا را نداشتم و نمی‌دانستم در سیستم اینجا چطور کار می کند. تجربه نوشتن ریزومی یا خلص سوانح و آمادگی برای مصاحبه کاریابی و اینکه چگونه بتوانم توانایی های مسلکی‌ام را تبارز دهم، نداشتم.”

جمال زاده می‌گوید او درک کرده است که رقابت در عرصه کاریابی در ایالات متحده بسیار بالا است و در نتیجهٔ تلاش شخصی خود و همکاری موسسات همکار به مهاجرین توانسته است که در شغلی مرتبط به مسلک خود استخدام شود.

منبع

Be the first to comment on "نزدیک به ۳۶ هزار افغان تازه‌وارد به امریکا در وظایف مرتبط به مسلک خود گماشته شده اند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*