شورای امنیت ملل متحد در مورد تعیین نماینده خاص برای افغانستان بحث می‌کند

قرار است امروز (دوشنبه) شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست دیگری را در مورد افغانستان برگزار کند.

نصیر احمد فایق، سرپرست کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد، گفته است که قرار است در این نشست انتونیو گوترش، سرمنشی ملل متحد گزارشی را در باره‌ تعیین نماینده ویژه ملل متحد و نشست بین المللی اخیر در مورد افغانستان در دوحه به شورای امنیت ارائه کند.

بر بنیاد قطع‌نامه ۲۷۲۱ شورای امنیت، سرمنشی ملل متحد باید ۶۰ روز پس از گفتگو و مشوره در این مورد، گزارشش را به این شورا ارائه کند؛ گفتگو و مشوره‌‌ای که در مورد تعیین فرستاده ویژه برای افغانستان متمرکز است.

اما امارت اسلامی تاکید می‌کند که افغانستان دچار بحران نیست و با حضور نمایندگی سازمان ملل متحد در کشور، به تعیین نماینده جدید نیازی نمی‌باشد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «در مورد نماینده خاص، موقف امارت اسلامی افغانستان بسیار روشن است و آن اینکه نیازی دیده نمی‌شود تا نماینده ویژه برای افغانستان تعیین شود. افغانستان کشور امن است و دچار کدام بحرانی نیست و به همکاری بین المللی نیاز دارد، ولی در چارچوب همکاری‌هایی که از قبل دوام داشت و در حضور یوناما تمام مسایل بین ملل متحد و افغانستان حل می‌شود.»

او می‌افزاید: «نیاز به نماینده ویژه دیده نمی‌شود. آن‌ها باید با مردم افغانستان همکار باشند. جلو پیشرفت‌های افغانستان در عرصه دیپلوماتیک را نگیرند و افغانستان را یک کشور مواجه با بحران تلقی نکنند.»

نشست دوحه در مورد افغانستان هفته گذشته برگزار شد؛ نشستی که سرمنشی ملل متحد آن را موفقیت‌آمیز دانست؛ اما امارت اسلامی در آن نشست اشتراک نکرد و آن را ناکام تلقی کرد.

منبع

Be the first to comment on "شورای امنیت ملل متحد در مورد تعیین نماینده خاص برای افغانستان بحث می‌کند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*